بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۱میلیارد ریال در نیمه اول امسال بابت تعهدات بلندمدت به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان پرداخت شده است. بهرام تاجریزی با بیان این مطلب افزود: این مبلغ بابت حقوق و مزایای پرداختی به بازنشستگان، از کارافتادگان، بازماندگان و کمک‌های جانبی به آنها از جمله حق اولاد، عیدی، بن، حق مسکن و سنوات مستمری‌بگیران بوده است.

وی تصریح کرد: در بخش تعهدات کوتاه‌مدت نیز بالغ‌بر ۳میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان زیر پوشش این استان در ۶ماه اول سال جاری هزینه شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۵۵درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در نیمه اول امسال در قالب تسهیلات مالی از جمله وام خرید مسکن، قرض‌الحسنه و ازدواج بالغ‌بر ۵/۵میلیارد ریال به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۴۰هزار نفر از مردم این استان زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی هستند که از این تعداد ۵۴هزار و ۴۷۹نفر در استان از مزایای بیمه‌ تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی استان را تا پایان شهریورماه امسال، ۴۹هزار و ۹۴۰نفر و تعداد مستمری‌بگیران را نیز ۴هزار و ۵۳۹نفر دانست.

وی درباره اجرای طرح سامان سوابق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی این استان گفت: تا پایان شهریورماه امسال تعداد ۳۹هزار و ۹۱۴فرمت کارنامه صادر و به بیمه‌شدگان ابلاغ شده است.

تاجریزی گفت: استان خراسان جنوبی در اسفندماه امسال در بخش بیمه‌ای با ۹۵درصد پاسخگویی، از استان‌های ممتاز سازمان تامین اجتماعی در میزان پاسخگویی به مکاتبات نهاد ریاست‌جمهوری معرفی شده است.

وی همچنین با اشاره به کاهش ۱۴درصدی تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: هم‌اکنون تعداد ۳۰۸نفر مقرری‌بگیر تامین اجتماعی در استان وجود دارند.

تاجریزی گفت: کاهش این آمار حاکی از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی زودبازده و ارائه تسهیلات حمایتی دولت عدالت‌محور بوده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی مجرای مناسبی برای استقرار عدالت اجتماعی در جامعه است و این سازمان به طور غیرمستقیم به دنبال ایجاد فرصت برای تولید و اشتغال است.