با انگیزه قوی سعی در توسعه استان فارس داریم

شیراز- خبرنگار دنیای‌اقتصاد:‌ استاندار فارس گفت: زمینه توسعه همه‌جانبه استان فراهم شده است و ما با انگیزه قوی سعی در توسعه استان فارس داریم. سیدمحمدرضا رضازاده در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی استان ولستربوتنز کشور سوئد افزود: سوئد، مسیرهای توسعه را طی کرده و می‌تواند در زمینه‌های مختلف توسعه با ما همکاری داشته باشد.

وی اظهار کرد: همکاری ما با سوئد برای دستیابی به توسعه می‌تواند در زمینه‌های کشاورزی، صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و مخابرات و خودروسازی باشد.

استاندار فارس با اشاره به توانمندی‌های بالقوه استان در زمینه توسعه خاطرنشان کرد: فارس به دلیل برخورداری از ذخایر عظیم نفت و گاز و دارا بودن قدیمی‌ترین واحدهای صنعتی پالایش نفت و پتروشیمی، ارائه خدمات تخصصی پزشکی و سابقه دانشگاهی، یکی از استا‌ن‌های شاخص در کشور به شمار می‌آید.

رضازاده تصریح کرد: همچنین تنوع آب و هوایی در این منطقه از کشور به گونه‌ای است که علاوه بر اینکه فارس قطب کشاورزی کشور به شمار می‌آید، می‌تواند با برخورداری از آثار باشکوه دوره‌های مختلف تاریخ و تمدن یکی از کانون‌های اصلی گردشگری باشد.

رییس اتاق بازرگانی استان ولستربوتنز سوئد نیز گفت: استان فارس با توجه به وسعت و پیشینه فرهنگی امکانات مناسبی برای توسعه دارد و سرمایه‌گذاری در این استان مورد استقبال قرار گرفته است.

روگر استفورس افزود: این سفر برای هیات ما یک سفر عالی به شمار می‌رود و ما در این سفر می‌توانیم زمینه‌های توسعه اقتصادی و گردشگری را بررسی کنیم.

در این دیدار، زمینه خواهر‌خواندگی شیراز و ولستر بوتنز بررسی شد و تفاهم‌نامه‌های لازم بین مقامات استان فارس و سوئد به امضا رسید.