کاشان- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از اجرای طرح مکانیزاسیون ۹کتابخانه عمومی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد. محسن عبداللهی افزود: این در حالی است که از سال ۸۰ تا ۸۵ تنها دو کتابخانه عمومی ملامحسن فیض کاشانی و امیرکبیر در کاشان مکانیزه شده بود.

وی هزینه اجرای این طرح‌ها را بیش از ۵۰۰میلیون ریال برشمرد و خاطرنشان کرد: از آنجا که اجرای این طرح‌ها با همکاری کارکنان، افراد علاقه‌مند و استفاده از مشارکت‌های مردمی صورت گرفته، با کمترین هزینه اجرا شده است.

وی دسترسی آسان به کتاب‌های مورد نظر، جلوگیری از اتلاف وقت و دسترسی به کتابخانه‌های سراسر کشور را از جمله مزیت‌های این طرح عنوان کرد و مهم‌ترین اقدام برای تکمیل این طرح‌ها را تامین ۴۰دستگاه رایانه مورد نیاز عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون سه دستگاه از این رایانه‌ها از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تامین شده و تهیه تعدادی از آنها نیز بر عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

به گفته وی، در اجرای این طرح، تمامی کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سیاهه‌برداری، ایزوله و برگ‌آرایی شده و عنوان‌های آنها وارد نرم‌افزار مورد تایید نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور شده است.