گروه استان‌ها- استاندار گلستان گفت: گلستان دارای ظرفیت‌های بسیار غنی در خصوص گردشگری و توریسم است، ولی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده و جاذبه‌های طبیعی استان معرفی نشده‌اند. یحیی‌ محمودزاده در جمع اعضای کمیته طبیعت‌گردی و شورای معاونان سازمان میراث فرهنگی استان در مجتمع ایرانگردی و جهانگردی ناهارخوران افزود: گلستان استانی بسیار زیبا است که در یک طرف آن کوه‌ها و جنگل‌ها و آبشارها و مناطق بسیار جذاب و دیدنی و از طرف دیگر در کنار این زیبایی‌های جنگلی، دریا و ساحل بسیار زیبا و بعد در کنارش هم صحرا و دشت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص استفاده از توان و ظرفیت گردشگری در استان، موضوع اول معرفی استان است و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید در این زمینه به صورت فعال اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه این کار نیازمند برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری خاصی است، ادامه داد: تدوین سند آمایش استان شروع شده است و با زیربنای مناسب باید در این سند آمایش به موضوع طبیعت‌گردی استان نگاه ویژه‌ای شود.

استاندار گلستان حرکت در مسیر برنامه‌ریزی برای جذب توریست و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در استان را نیازمند یک شرکت توسعه گردشگری دانست و افزود: با راه‌اندازی و شناسایی شرکت توسعه گردشگری و استفاده از توان افراد متخصص باید در این راه حرکت کنیم.