اراک- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: به منظور افزایش ضریب مکانیزاسیون و توسعه آن در استان مرکزی، قرارداد خرید ۱۳۰۰ دستگاه تراکتور از محل اعتبارات منابع داخلی بانک ملی بین سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و تراکتورسازی تبریز منعقد شد. محمد رئوفی، رییس اداره توسعه مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، با اعلام این خبر گفت:‌ برای این منظور مبلغ ۱۰۴میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و تاکنون برای دریافت ۳۴ دستگاه وجه واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه از محل بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده نیز قراردادهایی برای خرید تراکتور با بانک‌های ملی و صادرات منعقد شده است، از خرید ۳۰۰ دستگاه انواع تراکتور و کمباین از محل دریافت تسهیلات از این دو بانک خبر داد.

وی با بیان اینکه اعتبار موردنیاز برای خرید هر دستگاه سقف مشخصی ندارد، افزود: بانک ملی با توجه به اختصاص منابع داخلی خود به این طرح همکاری بسیار خوبی را اعمال کرده، اما تسهیلات مربوط به بانک صادرات با توجه به اینکه تسهیلات یارانه‌دار بوده است، بسیار کند بود و پرونده طرح‌های معرفی شده به شعب بانک صادرات به بهانه عدم موجودی اعتبار، راکد مانده است.