مسوولان برای رفع مشکلات چغندرکاران همدان اقدام کنند

همدان - خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون منابع انسانی و پشتیبانی استاندار همدان بر رفع مشکلات چغندرکاران استان همدان از سوی مسوولان تاکید کرد. محمدناصر نیکبخت، در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه چغندرکاران استان برای انبار محصول خود در کارخانه قند با مشکل مواجه هستند، افزود: این کشاورزان از سال گذشته در زمینه‌های خرید، پرداخت پول و تولید شکر با کاستی‌های مختلف روبه‌رو بوده و تنگناهای زیادی را متحمل شده‌اند، از این رو باید هر چه سریع‌تر برای رفع مشکل کنونی آنها از سوی مسوولان، تدابیری اندیشیده شود.

وی افزود: باید با ایجاد هماهنگی‌ها و اتخاذ تدابیر مناسب برای جبران زیان‌های وارده به چغندرکاران استان تلاش شود.

نیکبخت اضافه کرد: در روزهای اخیر، کشاورزان چغندر کار بخش فامنین نیز با مشکلات بسیاری برای انبار کردن محصول خود در کارخانه دست و پنجه نرم می‌کنند که به این منظور کارشناسان استان برای بررسی مسائل و مشکلات این چغندرکاران اعزام شده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار همدان نیز در این جلسه گفت: بسیاری از چغندرکاران بخش فامنین با مراجعه به فرمانداری از عملکرد کارخانه قند به علت نپذیرفتن محصولاتشان ابراز نارضایتی کردند.

حسن قهرمانی افزود: در حال حاضر روزانه ۳۰کامیون با ظرفیت ۲هزار و ۴۰۰تن محصول چغندر قند از سوی کارخانه‌ها خریداری می‌شود و تاکنون ۷۷هزار تن چغندر قند در کارخانه از کشاورزان تحویل گرفته شده است.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار همدان ادامه داد: کشاورزان خواستار تسریع در تحویل و همچنین افزایش میزان جذب محصول در کارخانه حتی با تعویق در پرداخت وجه نقد هستند.