برداشت میگو از ۱۱۰هکتار مزارع بزرگ پرورش میگوی بندر مقام در هرمزگان با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری و جمعی از مدیران اجرایی استان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر کل شیلات هرمزگان با اعلام این خبر افزود: از کل مساحت ۴۰۰ هکتاری که در بندر مقام برای پرورش میگو در نظر گرفته شد،۱۱۰ هکتار آن زیر کشت قرار گرفت که با سرمایه در گردش ۲/۱‌میلیارد تومان انجام شده است.

موسی بدیعی افزود: این طرح ضمن ایجاد اشتغالزایی برای بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی منطقه به‌طور مستقیم و به‌کارگیری پیمانکاران محلی باعث رونق اقتصادی و ایجاد امید در دل جوانان منطقه شده است.

وی افزود: ۲۵ هکتار از استخرهای موجود با تولید برق به وسیله دیزل‌های سیار و ثابت به سیستم هواده مجهز شده‌اند که از هر هکتار حدود ۷ تن میگو برداشت شده است و میانگین وزن میگوی صید شده از استخرهای پرورش میگو بین ۱۸ تا ۲۰ گرم است.

بدیعی در ادامه بیان داشت: از استخرهایی که به علت کمبود تامین نیروی برق نتوانسته اند از سیستم هواده استفاده کنند، حدود ۵/۳ تن در هکتار برداشت شده است که امید است با تصمیم‌گیری که در استان انجام می‌شود، بتوانیم با مشارکت در برق رسانی برای سال آینده مجموع ۲۵۰ هکتار مفید این مجتمع به سیستم هواده مجهز شده و تولید خود را افزایش دهند.