شیراز- خبرنگار دنیای اقتصاد: بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان منابع طبیعی با روش‌های نوین استعدادیابی زمین‌ها و چگونگی اعمال مدیریت علمی- فنی بر عرصه‌های منابع ملی و دولتی آشنا شدند. مراد حسین میرزایی، مدیرکل استعدادیابی و بهره‌برداری از زمین‌های منابع طبیعی کشور که برای شرکت در گردهمایی اداره‌های استعدادیابی زمین‌های استان‌ها و کارشناسان بخش GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی) به شیراز سفر کرده بود، افزود: ۱۲۱هزار هکتار از زمین‌های ملی و دولتی کشور برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای کشاورزی، صنعت، مسکن و خدمات استعدادیابی شده و تا پایان سال‌جاری کل این زمین‌ها در مقیاس یک ۲۵۰هزارم استعدادیابی خواهند شد.

وی اجرای طر‌ح‌های اقتصادی را توجه به کارکردهای زیست محیطی بخش منابع طبیعی اعم از خاک، تولید آب و اکسیژن دانست و افزود: برابر اصل ۵۹ قانون اساسی هیچ فعالیت اقتصادی نباید با تخریب منابع طبیعی و محیط زیست ملازمه داشته باشد.

معاون حفاظت و امور زمین‌های اداره کل منابع طبیعی استان فارس نیز گفت: بیش از یک‌هزار دهیار و یک‌هزار قرقبان از منابع طبیعی استان فارس حفاظت می‌کنند.

اکبری در ادامه در خصوص استعدادیابی، آموزش و فعالیت‌های اقتصادی از منابع ملی افزود: ۵۰۰ هکتار از زمین‌های منابع ملی بازپس‌گیری شده، با تشکیل شورای پیشگیری به دبیری دادستان و فعالیت بیش از دوهزار دهیار و قرقبان منابع طبیعی استان حفاظت می‌شوند.