بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: استاندار خراسان جنوبی از روشن شدن نخستین مشعل گاز در بیرجند، در دهه فجر امسال خبر داد. سیدصولت مرتضوی با اعلام این خبر گفت: اجرای خطوط تغذیه شهری در تمام خیابان‌ها و کوچه‌های بیرجند انجام شده است و امیدواریم طی دهه فجر گازرسانی به خانه‌های مردم نیز آغاز شود.

وی افزود: در دومین سفر رییس‌جمهوری و هیات‌دولت به این استان ۳هزار و۱۰۰میلیارد ریال از منابع داخلی وزارت نفت برای انتقال خط هفتم ۴۲اینچ گاز طبیعی از طریق عسلویه، زاهدان، زابل به بیرجند اختصاص یافت که با اجرای این طرح در سه سال شهرهای نهبندان، سربیشه، شوسف، مود، اسدیه، خوسف، آرین‌شهر، سرایان، آیسک، سه قلعه، اسفدن حاجی‌آباد و زهان نیز از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی نیز در این باره گفت: در اجرای طرح گازرسانی به شهرستان‌های این استان طی چهار مرحله، در مجموع اجرای ۱۲۳۰کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و توزیع، ساخت و نصب ۲۸دستگاه ایستگاه تقلیل فشار CGS و TBS و ساخت ۲۰باب ساختمان اداری و مسکونی و طرح‌های متعدد انجام شده و یا در حال اجرا است.

حسن افتخاری یادآور شد: با اجرای مراحل یادشده که بیش از ۱۶۴۰میلیارد ریال هزینه در بر دارد، بیش از ۳۰۵هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش طرح گازرسانی قرار می‌گیرند.