تفاهم‌نامه ساخت کارخانه اتوبوس‌سازی در بوشهر بین گروه خودرو‌سازی سایپا و استانداری بوشهر امضا شد. به گزارش «ایرنا»، معاون اقتصادی گروه خودروسازی سایپا در این خصوص گفت: با توجه به ضرورت توسعه حمل‌و‌نقل عمومی در کشور و وجود زیرساخت‌های لازم دراستان بوشهر، زمینه مناسبی برای تولید خودروهای سنگین‌ازجمله اتوبوس در این استان فراهم شده است.

محمد حیدری با اشاره به ظرفیت ۱۰درصد رشد سالانه تولید گروه خودروسازی سایپا افزود: وجود قابلیتی چون منطقه ویژه اقتصادی در استان بوشهر و امتیاز برخورداری از معافیت مالیاتی برای شرکت‌های فعال در این منطقه و حمایت مسوولان استان بوشهر، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد فعالیت خط تولید اتوبوس در این منطقه باشیم.

معاون اقتصادی گروه خودروسازی سایپا گفت:برای راه‌اندازی خط تولید اتوبوس‌سازی با استانداردهای جهانی در بوشهر دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال مستقیم حداقل یکهزار نفر فراهم می‌شود.

حیدری ادامه داد: از آنجا ساخت کارخانه اتوبوس‌سازی نیازمند مطالعه جامع است، ظرف دو ماه آینده فاز مطالعاتی ساخت این کارخانه‌در بوشهر انجام می شود.