زنجان- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت با توجه به سطح زیر کشت ۱۱هزار و ۷۰۰هکتاری باغ‌های زیتون در منطقه طارم، عملیات برداشت زیتون کنسروی آغاز و پیش‌بینی می‌شود از سطح ۶۰۰۰هکتار باغ‌های بارده منطقه، حدود ۲۳هزار تن محصول سبز زیتون برداشت شود که ۱۵هزار تن از این مقدار به صورت زیتون کنسروی و مابقی به صورت زیتون روغنی است. رسول سلگی افزود: با توجه به افزایش سطح زیرکشت باغ‌های بارده نسبت به سال گذشته و همچنین اجرای طرح اصلاح باغ‌های زیتون از جمله هرس به موقع، مبارزه با آفات نباتی و تغذیه کودی مناسب، میزان عملکرد نسبت به سال قبل که ۲۲هزار و چهارصد تن بوده، بیش از ۵/۲درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در شهرستان طارم هفت‌هزار و ۵۰۰ خانوار، بهره‌بردار زیتون هستند که مجموعا بیش از ۱۸۰هزار نفر در روز، به کار برداشت زیتون مشغول هستند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی طارم، ارقام زیتون مورد کشت شهرستان را زرد زیتون، روغنی، ماری و گلوله زیتون برشمرد و افزود: دو رقم زرد زیتون و روغنی، بیشترین ارقام منطقه را شامل می‌شود.

وی افزود زیتون تولیدی شهرستان طارم به دلیل ایزوله بودن منطقه و شرایط اقلیمی خاص و عدم نیاز به مبارزه با آفات، توسط سموم شیمیایی رایج در سایر کشورهای زیتون‌خیز، طرفداران زیادی در بازارهای داخل و خارج دارد.

وی گفت به شکرانه تداوم کسب مقام نخست در تولید زیتون کشور، دومین جشن برداشت محصول زیتون امروز در شهرستان طارم و شهر آب‌بر برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاهی نیز برای عرضه مستقیم محصولات تولیدی کشاورزی و اجرای برنامه‌های هنری، فرهنگی، مسابقات و معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان در این مدت دایر خواهد بود.