شیراز- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: اولین دستگاه تولید کره گیاهی از محصول پسته در شیراز ساخته شد. اسلامی، سازنده این دستگاه در این باره گفت: این دستگاه با همکاری نخبگان پژوهش، فنی و مهندسی کشور و زیر نظر موسسه تحقیقات پسته در شرکت فام‌گستر پارس طراحی و ساخته شد.

وی افزود: به رغم اینکه دستگاه‌های مشابهی برای تولید روغن گیاهی و فرآورده‌هایی نظیر آن در جهان وجود دارد، تکنولوژی به کار رفته در این سیستم از لحاظ روش تولید محصول و نوع آسیاب مرکزی در سطح جهانی منحصر به فرد است.

اسلامی گفت: محصول این دستگاه فرآورده خمیرمانندی است که مخلوط هموژنی از روغن مغز و فیبرپسته است، محصول نهایی نیز مانند شکلات‌های صبحانه است و هیچ‌گونه کنجاله و ضایعات مواد اولیه از خود به جای نمی‌گذارد.

سازنده دستگاه تولید کره گیاهی اظهار کرد: دستگاه به صورت کاملا اتوماتیک کار می‌کند و مواد افزودنی جامد و مایع را به نسبت درصدهای از پیش تعیین‌شده توسط کاربر به محصول نهایی اضافه می‌کند و به غیر از تولید کره پسته، برای تولید کره مغز گیاهانی همچون فندق و انواع بادام گردو، ارده کنجد و به طور کلی تولید انواع دانه‌های روغنی و مغزهای آجیلی استفاده می‌شود.