طرح آبرسانی به روستاهای کلامرود و موسی‌کلایه در املش به بهر‌ه‌برداری رسید

رشت- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: طرح آبرسانی به روستاهای کلامرود و موسی‌کلایه املش واقع در استان گیلان، در مراسمی با حضور استاندار و مدیر کل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به بهره‌برداری رسید. استاندار گیلان در این مراسم با اشاره به نقش تاثیرگذار روستائیان در توسعه اقتصادی استان و کشور گفت: بدون شک عمران، آبادانی و توسعه زیرساخت‌ها و رونق روستاها مقدمه رونق اقتصادی کشور است؛ از این رو باید ترتیبی اتخاذ شود تا با درک مشکلات، همدلی، مشارکت و با حمایت دولت برای رفع کمبودها و حل مشکلات روستائیان اقدام شود.

روح‌الله قهرمانی چابک تصریح کرد: اهتمام و همت دولت نهم در رسیدگی به روستاها جهت‌گیری شده و تقویت زیرساخت‌های روستایی به منظور حمایت از رونق کشاورزی و اقتصادی از اولویت‌های مهم این دولت است. وی افزود: متاسفانه تاکنون به روستاها به ویژه روستاهای کوهستانی و ییلاقی آن‌گونه که شایسته آنها است، رسیدگی نشده، البته خدماتی ارائه شده است، ولی کافی نیست؛ از این رو همه مسوولان باید سعی کنند تا از فرصت خدمت‌گذاری که در دولت نهم برای آنها ایجاد شده است، استفاده کنند و برای رفع مشکلات مردم بکوشند.

رییس کمیته برنامه‌ریزی استان ادامه داد: با سرمایه‌گذاری‌های لازم در زیرساخت‌‌ها از جمله راه روستایی، آب، برق، تلفن و گاز و نیز با انتقال دانش و تکنولوژی و مکانیزه‌کردن کشاورزی و صنایع جانبی همچنین از مهاجرت بی‌رویه جوانان از روستاها به شهرها جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد این سازمان در چند سال گذشته افزود: از ابتدای برنامه چهارم توسعه تا پایان هفت ماه سال‌جاری مبلغ ۹/۵۰۶میلیارد ریال اعتبار به این شرکت اختصاص یافته است.

سیف الله آقا بیگی افزود: در‌حال‌حاضر عملیات آبرسانی به ۳۴۰ روستا توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در دست اجرا است که به این منظور ۱۷میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است؛ همچنین دو هزار و ۴۹۷کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع آب روستایی، یک هزار و ۲۳۱ کیلومتر لوله گذاری برای اجرای خطوط انتقال آب و ۴۳۷ کیلومتر شبکه‌ برای توزیع آب، حفر ۴۲ حلقه چاه آب آشامیدنی، بهسازی و بازسازی ۵۵ حلقه چاه و ۲۳۵ دهنه آب از اقدامات این شرکت است.

وی در خصوص عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی در شهرستان املش گفت: از مجموع ۳۴۰ روستایی که عملیات اجرای آنها در جریان است، ۲۰ روستا در شهرستان املش قرار دارد و تاکنون ۹۰۰میلیون تومان نیز به این منظور هزینه شده است؛ همچنین برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های املش و رودسر در سال‌جاری دو میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان هزینه خواهد شد. وی در خصوص طرح آبرسانی به روستای کلامرود گفت: برای اجرای این طرح با ۱۵۰۰میلیون ریال اعتبار، ۱۰کیلومتر لوله‌گذاری و ۳ دهنه چشمه آب بهسازی شد. همچنین یک باب مخزن و سه باب حوضچه تقلیل فشار ساخته و ۲۰ فلکه راه‌اندازی شد.

آقا بیگی با اشاره به طرح آبرسانی به روستای موسی کلایه نیز اظهار کرد: این طرح با ۷ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع به همراه بهسازی چشمه و خرید دستگاه‌های ویژه به اجرا درآمده که برای آن یک‌هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان اظهار امیدواری کرد تا پایان سال‌جاری شاهد بهره‌برداری بسیاری از طرح‌های در دست اجرا باشیم.