شیراز - خبرنگار دنیای اقتصاد:‌ مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس گفت: مخابرات این استان آماده ارائه مشاوره، نصب، راه‌اندازی، آموزش و نگهداری سیستم‌های مخابراتی در کشور کنیا است. چنگیز امیری در دیدار سفیر کنیا با مدیران اجرایی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شیراز با اعلام خبر فوق افزود: مخابرات استان فارس دارای نیروهای توانمند دولتی و خصوصی است و می‌تواند علاوه بر فعالیت‌های یاد شده در زمینه طراحی و اجرای خدماتی مثل دولت الکترونیک، بهداشت الکترونیک، تجارت، خرید و فروش و آموزش الکترونیک با کشور کنیا همکاری‌های مناسبی داشته باشد.

علی عباسعلی، سفیر کنیا نیز در این نشست از سفر هیاتی از کشور کنیا به ایران به منظور انعقاد قرارداد در موارد یاد شده خبر داد.

جمال وازقی، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن فارس نیز در ادامه گفت: به دنبال سفر هیات بزرگ استان فارس به سرپرستی استاندار فارس به کشورهای آفریقا و ایجاد زمینه‌های مناسب تجاری و صنعتی با این کشورها، یک هیات ۱۵۰ نفری از ۱۰ کشور کنیا، مصر، اوگاندا، لیبی، تانزانیا، الجزایر، تونس، چاد، سودان و آفریقای جنوبی روز ۲۳ آبان ماه برای شرکت در اجلاسی به تهران وارد می‌شوند و پس از آن ۲۵ آبان ماه به منظور تحکیم روابط تجاری و صنعتی این هیات به شیراز سفر می‌کنند.