برداشت زعفران در نطنز آغاز شد

کاشان - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز از آغاز برداشت محصول زعفران از مزارع این شهرستان خبر داد. ابوالفضل معینی‌نژاد، سطح زیر کشت زعفران این شهرستان را ۷۰هکتار دانست و پیش‌بینی کرد امسال ۷۰۰کیلوگرم زعفران از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی میانگین برداشت زعفران را در هر هکتار از مزارع زعفران این شهرستان ۱۰کیلوگرم عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰درصد رشد دارد.

معینی‌نژاد علت افزایش سطح زیر کشت و بالا رفتن پیش‌بینی تولید این محصول را در نطنز، افزایش ناگهانی قیمت این محصول و مناسب بودن شرایط آب و هوا عنوان کرد.

به گفته وی سال گذشته قیمت هر کیلوگرم زعفران بین سه الی چهار میلیون ریال بود، ولی امسال به بیش از ۲۰میلیون ریال افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز، از این شهرستان به عنوان قطب تولید زعفران و پیاز آن در استان اصفهان نام برد و گفت: حدود ۲۰۰نفر در این شهرستان از راه کشت و تولید زعفران و مواد جنبی آن امرار معاش می‌کنند.

وی به قدمت دیرینه نطنز در کشت زعفران اشاره کرد و گفت: بیشتر محصول زعفران نطنز در دهستان طرقرود کشت می‌شود و همچنان در حال توسعه است.

وی همچنین از صادرات پیاز زعفران نطنز به خارج از کشور خبر داد و گفت: به دلیل مرغوبیت نوع زعفران و سازگاری مناسب گیاه آن، هر سال مقداری از پیاز این محصول از نطنز به خارج از کشور صادر می‌شود.