رشت- خبرنگار دنیای اقتصاد: شهردار رشت از راه‌اندازی تاکسی بی‌سیم بانوان که تمامی امور آن از سوی خود بانوان انجام می‌شود و همچنین تاکسی خصوصی در آینده‌ای نزدیک در این شهر خبر داد. محمدرضا خاکساری، در جلسه برنامه‌ریزی شهرداری رشت با اعلام خبر فوق افزود: به منظور توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و کاهش بار ترافیک و در پی ابراز علاقه‌مندی بخش‌خصوصی برای ایجاد سرویس تاکسی خصوصی در شهر رشت اقدامات اولیه برای اجرایی شدن این طرح به عمل آمد، مشروط بر اینکه بخش‌خصوصی از مدرن‌ترین ماشین‌های عمومی استفاده کند.

وی در ادامه خود با اشاره به بودجه ۵۰میلیارد تومانی شهرداری گفت: سعی بر این است تا با اتخاذ تدابیری درآمدزایی بیشتری برای شهرداری داشته باشیم و طرح‌های نیمه تمامی که سال‌ها راکد مانده‌اند را به اتمام برسانیم.

شهردار رشت درخصوص تامین بودجه شهرداری نیز گفت: افرادی که از سال ۷۱ مرتکب تخلفات ساختمانی شده‌اند، تاکنون جریمه خود را پرداخت نکرد‌ه‌اند که با وصول این مطالبات که طبق برآوردهای اولیه بالغ بر ۳۰میلیارد تومان است، بودجه شهرداری رشت به بیش از ۸۰میلیارد تومان خواهد رسید. خاکسار یادآور شد: تعریف طرح‌های جدید برای لحاظ در بودجه ملی ساخت قطار ریلی و آزادسازی حریم رودخانه‌های شهر رشت از دیگر راه‌کارهای افزایش بودجه است که مطالعات آنها آغاز شده است.