چهار هزار و 600 زائر مازندرانی امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند

ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرکل حج و زیارت استان مازندران گفت: امسال چهار هزار و ۶۰۰ زائر مازندرانی با ۳۱ کاروان با ظرفیت‌های ۱۱۲، ۱۵۲، ۱۹۰ و ۲۲۰ نفره از فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری به حج تمتع مشرف خواهند شد. حبیب‌ا... ساداتی افزود: ۳۳۷ نفر از اعضای کاروان‌ها شامل مدیر، روحانی، معبن و معیه، پزشک و آشپز و ماموران پذیرایی از ابتدا تا انتهای سفر زائران را همراهی می‌کنند.

وی زمان شروع پرواز زائران را از ۱۱ آذرماه سال‌جاری اعلام کرد و افزود: حجاج مازندرانی به مدت ۵ روز از فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری عازم سرزمین وحی خواهند شد و مدت سفر آنان ۲۸ الی ۳۰ روز است.

وی با اشاره به اینکه همه کاروان‌های مازندرانی امسال مدینه قبل می‌باشند خاطرنشان کرد: زائران مازندرانی ابتدا به زیارت قبر نبی اکرم مشرف و سپس برای انجام مناسک حج راهی خانه خدا خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: در حج تمتع امسال تعدادی از زائران مسن بالای ۸۴ سال که تا پایان سال ۸۴ در بانک‌ها ثبت‌نام کرده بودند به حج تمتع مشرف خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران در اعزام زائران در کشور رتبه چهارم را دارد افزود: ۱۴۴ دفتر زیارتی در سطح استان فعال است که در زمینه اعزام زائر به حج تمتع، عمره مفرده، زیارت عتبات عالیات در عراق و زیارت عتبات مقدسه در سوریه فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص ثبت‌نام از زائران حج تمتع با بیان اینکه هم‌اکنون ثبت‌نام با دریافت مبلغ ۱۰میلیون ریال پیش‌دریافت در بانک ملی سراسر مازندران انجام می‌شود، حداقل زمان انتظار برای تشرف به حج تمتع را با توجه به روند موجود هشت سال دانست.

ساداتی در ادامه خاطرنشان کرد: از سال ۸۵ تاکنون ۲۶ هزار نفر از مردم مازندران توسط کاروان های زیارتی به عتبات عالیات اعزام شدند که همگی سالم به وطن خود بازگشتند.

وی در خصوص اعزام زائران به اماکن مقدسه سوریه نیز تصریح کرد: از سال ۸۵ تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر به سوریه اعزام شده که سه هزار نفر از فرودگاه دشت ناز به این اماکن مقدسه اعزام شدند.