ارومیه- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان حج و زیارت کشور از تدوین نظام جامع حج و زیارت در کشور خبر داد. خاکسار قهرودی، در مراسم افتتاح ساختمان مدیریت حج و زیارت آذربایجان‌غربی در ارومیه با اعلام این خبر گفت: با تدوین و تنظیم این نظام، روابط دستگاه‌های مختلف با سازمان حج و زیارت ضابطه‌مند و پایه‌های فرهنگ‌سازی در موسم حج نمادین می‌شود.وی افزود: در این راستا سازمان حج و زیارت نیز به اهداف عالیه خود نایل می‌شود.قهرودی خاطرنشان کرد: سطح ارائه خدمات سازمان حج و زیارت نیز به صورتی است که بالاترین رتبه از حیث سازماندهی تشکیلات و پشتیبانی از زائران را دارا است.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: مراسم حج به معنی توجه جدی به تقویت رابطه با خدا و تجلی‌بخش مبارزه با شیطان است که نظام حج و زیارت به برکت راهنمایی‌های حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری برنامه‌هایش را در این راستا هماهنگ می‌کند

وی در ادامه اظهار کرد: امسال برای اولین بار ۵/۹۹درصد از زائران در هتل‌های اطراف حرم نبوی اسکان می‌یابند.قهرودی تاکید کرد: بودجه فرهنگی کاروان‌ها نسبت به دو سال گذشته از رشد ۱۰۰درصدی برخوردار شده است.

وی با اعلام اینکه امسال ۱۰۲هزار نفر زائر در قالب ۶۰۴کاروان از سراسر کشور از ۱۷ایستگاه پروازی به سرزمین وحی مشرف خواهند شد، گفت: از این تعداد ۳۹کاروان مربوط به اهل سنت است.