اراک- خبرنگار دنیای اقتصاد: از ۲۵۰میلیون دلار سهم صادرات استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری، تنها ۱۰درصد متعلق به بخش کشاورزی است. امامی، معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی در دومین جشنواره ملی انار ساوه که ششم آبان ماه در این شهر برگزار شد، با بیان

مطلب فوق تصریح کرد: متاسفانه بخش بازرگانی و بازاریابی، فعالیت‌های مناسبی برای فروش محصولات تولیدی به خصوص محصولات کشاورزی نداشته‌اند. این در حالی است که تقویت و حمایت بیشتر برای فراهم شدن زمینه مناسب برای فروش و صادرات محصولات در این استان ضروری است.

وی با مثبت ارزیابی کردن تولید محصولات در استان مرکزی گفت: به دلیل مشکلاتی در زنجیره پس از تولید، نظیر کمبود واحدهای فرآوری و بسته‌بندی و نقص در سیستم توزیع و بازاریابی بین‌المللی بسیاری از محصولات، همگام با ظرفیت‌ها و امکانات موجود صادر نمی‌شوند. معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی با اشاره به افزایش ۳۰درصدی میزان بهره‌وری از نیروی انسانی تا پایان برنامه چهارم افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده باید تولید محصولات زراعی و باغی در کشور به یک میلیون و ۵۸۳هزار تن افزایش یابد که با بررسی‌های صورت گرفته بسیاری از پیش‌بینی‌ها محقق شده است.