9طرح آب و فاضلاب در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

بیرجند- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از افتتاح ۹طرح آب و فاضلاب در خراسان جنوبی، همزمان با دومین سفر هیات دولت به این استان خبر داد. محمد طاهری مطالعه و اجرای آبرسانی و نیز اصلاح شبکه آب ۷شهر جدید استان را با اعتبار ۳۹هزار و ۹۵۴میلیون ریال بخشی از طرح‌های آماده افتتاح در این سفر عنوان کرد.

به گفته وی افتتاح فاز سوم آبرسانی به شهر سه قلعه از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری است که تاکنون با هزینه ۳هزار و ۸۷۰میلیون ریال دارای ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی طرح آبرسانی به شهر اسفندن و زیر کوه را با هزینه ۲هزار و ۲۰۰میلیون ریال یکی دیگر از طرح‌های آماده افتتاح دانست و گفت: این طرح در حال حاضر از ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و برای اتمام آن به ۱۲۰۰میلیون ریال دیگر نیاز است.

وی تکمیل طرح آبرسانی به شهر نیمبلوک با ۸۰۰میلیون ریال هزینه را از دیگر طرح‌های آماده افتتاح برشمرد و اذعان کرد: در حال حاضر، پیشرفت فیزیکی این طرح ۱۵درصد تعیین شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۸۷ به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به طرح آبرسانی شهر زهان اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح که ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکنون ۲هزار و ۱۱۴میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی فاز اول آبرسانی به شهر حاجی‌آباد را با هزینه ۲هزار و ۶۵۲میلیون ریال از دیگر طرح‌های آماده افتتاح دومین سفر هیات دولت دانست و پیشرفت فیزیکی این طرح را در حال حاضر ۶۷درصد عنوان کرد.

طاهری همچنین میزان اعتبار هزینه شده برای تجهیز و راه‌اندازی چاه ستاد حوادث را یک‌هزار میلیون ریال عنوان کرد و افزود: برای اتمام این طرح که ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی داشته ۲۵۰میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی اعتبار هزینه شده برای تکمیل آبرسانی به شهر خوسف را ۳هزار و ۶۰۰میلیون ریال عنوان کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح ۹۷درصد تعیین شده است.

وی آبرسانی به آرین‌شهر را با هزینه یک هزار و ۶۱۰میلیون ریال از دیگر طرح‌های قابل افتتاح سفر هیات دولت برشمرد و تصریح کرد: برای انجام این طرح که ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته، ۲هزار و ۹۹۰میلیون ریال مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب شهر بیرجند را با اعتبار مصوب ۸۸هزار و ۵۰۱میلیون ریال از طرح‌های آماده بهره‌برداری در دومین سفر هیات دولت دانست و یادآور شد: برای اجرای این طرح تاکنون ۹۵هزار و ۱۸۷میلیون ریال هزینه شده و ۹۶هزار و ۵۵میلیون ریال دیگر مورد نیاز است.

وی درصد پیشرفت فیزیکی طرح ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب شهر بیرجند را ۳۵درصد عنوان و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان سال ۸۸ به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح درصد برخورداری جمعیت شهری از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب به ۲۴درصد افزایش می‌یابد.

براساس این گزارش همچنین همزمان با دومین سفر هیات دولت به استان خراسان‌‌جنوبی، ۱۳۹ طرح کشاورزی و تولیدی در این استان با اعتبار ۲۱میلیارد و ۴۲۹میلیون ریال به بهره‌بردرای می‌رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اعلام این خبر افزود: این طرح‌ها شامل طرح‌های تسطیح زمین‌ها و آبیاری تحت فشار، ساخت کانال‌های انتقال آب، احیاء و مرمت قنوات، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، ساخت دیوار حفاظتی، طرح‌های دام، طیور و آبزیان و طرح‌های زراعت و باغبانی است.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از این تعداد طرح برای بیش از ۹۵۶نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی نیز از افتتاح خط ۴۰۰‌کیلوولت قاین- بیرجند با اعتبار ۱۱۰‌میلیارد ریال همزمان با سفر دوم رییس‌جمهوری به این استان خبر داد.

محمدعلی ضامن تصریح کرد: برای اجرای طرح برق ۴۰۰ کیلوولت بیرجند، ۱۱۰ کیلومتر شبکه ساخته شده است.

وی کابل فیبر نوری قاین- بیرجند به وسعت ۱۱۰‌کیلومتر و اعتبار ۶میلیارد ریال، خط ۱۳۲‌کیلوولت تغذیه باقر با اعتبار ۱۰۰‌میلیون ریال، ساخت فیبرهای ۲۰‌کیلوولت خروجی پست باقران با اعتبار ۷۵‌میلیارد ریال و برق‌رسانی به برجک‌های مرزی با اعتبار ۲‌میلیارد و۴۰۰‌میلیون ریال را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح این شرکت در دور دوم سفر هیات دولت به خراسان جنوبی عنوان کرد.