ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: بیش از ۳۷۵هزار تن بار و ۷۶۸هزار مسافر در ۶ماه اول سال‌جاری توسط راه‌آهن شمال جابه‌جا شدند. حمیدرضا خرمی، کارشناس روابط‌عمومی راه‌آهن شمال با بیان این مطلب افزود: در ۶ماه اول سال‌جاری، این راه‌آهن موفق به حمل ۳۷۵هزار و ۳۶۳تن انواع کالا شد که در مقایسه با میزان ۲۷۱هزار و ۴۵۵تن در مدت مشابه سال قبل، از رشد ۳۶درصدی برخوردار است. وی افزایش حجم فعالیت‌های حمل‌ونقل در بندر امیرآباد از طریق شبکه ریلی و افزایش حجم بارهای صادره توسط کارخانه‌های تولیدی و بازرگانان و تجار خرده در مناطق شمالی از طریق راه‌آهن را از جمله دلایل این افزایش دانست.

خرمی کالاهای حمل شده را شامل گازوئیل، نفت کوره، کودهای شیمیایی، ذغال‌سنگ، گاز مایع، ماشین‌آلات، روغن خوراکی، دانه‌های روغنی، آهن‌آلات، چوب و کانتینر عنوان کرد که به سایر مناطق کشور حمل شده است.

کارشناس روابط‌عمومی راه‌آهن شمال افزود: همچنین در مدت ۶ماه اول سال‌جاری ۷۶۸هزار و ۴۰۵نفر مسافر توسط قطارهای مسافربری راه‌آهن شمال جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۹۵هزار و ۴۵۸نفر بودند، ۹۵درصد رشد نشان می‌دهد.

وی یکی از دلایل اصلی این افزایش را استفاده از ظرفیت کامل قطارهای مسافری در سه ماه دوم سال‌جاری توسط شهروندان به دلیل وضعیت سهمیه‌بندی سوخت خودروها اعلام کرد.