اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و چهارمین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین کشور که با بهره‌گیری از تکنولوژی مکانیزه اقدام به انجام تست‌های فنی می‌کند در جهرم افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری فارس، معاون اداری مالی و حقوقی سازمان پایانه‌ها و حمل‌ونقل کشور در مراسم افتتاح این مرکز گفت: استان فارس در توسعه این مراکز در کشور پیشتاز بوده و ۵۰‌درصد مرکز فنی معاینه خودرو به این استان اختصاص دارد.

سرمایه‌گذار این طرح نیز گفت: این طرح با ۲۵میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و در زمینی به مساحت ۱۷‌هزار مترمربع ظرف مدت ده‌ماه ساخته و راه‌اندازی شد که برای ۱۲ مهندس مکانیک و ۲۸ کارگر ساده و ماهر ایجاد اشتغال می‌کند.

محمدرضا رحمانیان با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های استفاده شده در این مرکز، ساخت شرکت فرانسه است، افزود: قریب به ۷‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون ریال در قالب تسهیلات از محل بنگاه‌های زودبازده اشتغال‌زا و با حمایت مسوولان استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز دارای استانداردهای ایزو جهانی است، گفت: تمام خودروهای ترانزیت سنگین می‌توانند با دریافت برگه معاینه از این مرکز در جاده‌های بین‌المللی تردد کنند.