گروه استان‌ها: چیت‌بافی و رشته‌های صنایع دستی در حال منسوخ شدن کرمانشاه با حمایت از بخش‌خصوصی، دوباره رونق می‌گیرد. به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نصرا... سپهر، معاون صنایع دستی کرمانشاه در

این باره گفت: یکی از راهکارهای جلوگیری از منسوخ شدن رشته‌های صنایع دستی، تغییر کاربری و وارد کردن آن به زندگی روزمره است.

به همین دلیل چیت تپک که از ملزومات اصیل سیاه چادر عشایری کرمانشاه و یکی از بافتنی‌‌های شکیل و زیبای استان محسوب می‌شود و مورد استقبال بسیاری از افراد علاقه‌مند به بافته‌های سنتی است که با استفاده از این حصار سیاه چادر در پارتیشن‌بندی، از منسوخ شدن آن جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی افزود: با تشویق بخش خصوصی چندین مورد سفارش کار پذیرفته شده که امید است با تداوم این حرکت و تنوع در بافت، شکل و طرح آن بتوان این هنر سنتی و زیبا را حفظ و احیا کرد.

سپهر خاطرنشان کرد: علاوه‌بر چیت‌بافی، برنامه‌های مدونی نیز برای احیای سایر رشته‌های در حال نابودی صنایع دستی استان در حال برنامه‌ریزی و اجرا است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک قدم‌های موثری در این خصوص برداریم تا به ایجاد اشتغال کمک کرده و هنر و فرهنگ ایرانی را نیز تداوم یابد.