اراک- خبرنگار دنیای اقتصاد: جلسه پیگیری مصوبات سفر هیات وزیران و رییس‌جمهوری به استان مرکزی با حضور معاون هماهنگی و پیگیری مصوبات نهاد ریاست جمهوری و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در اراک برگزار شد. مجید رمضانی، رییس دانشگاه علوم‌پزشکی اراک، در این جلسه گفت: اکثر طرح‌های مصوبات سفر رییس‌جمهوری به استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان اجرایی نشده است.

وی با اشاره به ۱۸ مصوبه مربوط به حوزه بهداشت، درمان و دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: برای اجرای این مصوبات به پیش‌بینی اعتبارات ملی و استانی نیاز بوده است؛ اما یکی از مشکلات تامین اعتبار به ندیدن اعتبار در کمیسیون ماده ۲۳ در سال ۸۶ برمی‌گردد که مقرر شده است این بودجه در لایحه بودجه سال ۸۷ لحاظ شود.

رمضانی با بیان اینکه یکی از مشکلات پیش‌روی اجرای مصوبات سفر استانی، ندیدن اعتبار کافی و محل تامین اعتبار بوده است، افزود: برای ساخت خوابگاه، مسجد دانشگاه پردیس و بیمارستان کمیجان ۳۰۰‌میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که هم پاسخگوی اجرای این طرح‌ها نیست و هم اینکه فقط تاکنون ۱۵۰‌میلیون تومان آن جذب شده است.

او خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۱۵۰ میلیون تومان بدهکار هستیم و به ۸۰۰‌میلیون تومان اعتبار جدید نیاز داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان با تاکید بر اینکه‌درصد بالایی از مصوبات سفر سیزدهم استانی رییس‌جمهوری به استان مرکزی در بخش بهداشت و درمان اجرایی نشده است، تصریح کرد: نمی‌توان‌درصد مشخصی برای پیشرفت طرح‌‌ها اعلام کرد؛ چرا که برخی از آنها صفر و برخی تا ۴۰درصد پیشرفت داشته‌اند.

عبدالحسین بشیری، مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی؛ با اشاره به اجرای صددرصد مصوبات سفر استانی رییس‌جمهوری در بخش گاز گفت: یکی از مصوبات سفر، تامین گاز نیروگاه بود؛ ولی به دلیل افت فشار گاز در فصل سرما در استان مرکزی، در عمل اجرای این مصوبه از عهده شرکت گاز خارج است.

محمدباقر صادق، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، در ادامه جلسه با اشاره به تصویب لایحه کاهش آلودگی هوای اراک، آن را مهمترین دستاورد استانی رییس‌جمهوری به استان مرکزی دانست.

معاون هماهنگ‌ کننده حوزه اجرایی مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز در پایان این جلسه از آغاز دور دوم سفرهای استانی هیات دولت به زودی خبر داد.

مرتضی دادخواه افزود: در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان‌های مختلف کشور، ۷۲‌درصد مصوبات اجرایی و ۳۸‌درصد به بهره‌‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه کمیته پیگیری مصوبات هیات دولت به منظور بررسی مستقیم از نحوه پیشرفت مصوبات دولت به ۱۲ استان کشور سفر کرده است، تصریح کرد: سفر به ۱۰ استان دیگر نیز در دست اقدام است.

معاون هماهنگ‌ کننده حوزه اجرایی مصوبات سفر هیات دولت با اشاره به اینکه برخی از مصوبات به دلیل مشکلات قانونی تا‌کنون عملیاتی نشده‌اند، ادامه داد: به دنبال رفع مشکلات هستیم و چنانچه مشکلات قانونی حل نشود، مصوبات را حذف خواهیم کرد.