۱۷۷شعبه پست بانک روستایی در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسوولان استان فارس به صورت همزمان در مراکز و دفاتر خدمات مخابراتی روستایی دراین استان افتتاح شد. به گزارش «ایرنا»، مدیرعامل پست بانک ایران در این مراسم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برنامه توسعه، ۱۰هزار روستای کشور دارای شعبه ثابت پست بانک خواهند شد.

محمد افضلی افزود: زیرساخت لازم برای ارائه خدمات بانکی از طریق پست بانک در روستاها به ‌وجود آمده ‌و ایجاد این شعب می‌تواند مانع از سفرهای زیاد روستاییان به شهرها شود.

وی با بیان اینکه ‌پوشش خدمات روستایی پست بانک فقط در چهار استان آذربایجان شرقی، بوشهر، کرمان و هرمزگان کامل نیست، گفت: در بقیه استان‌ها در همه ‌دفاتر خدمات مخابراتی روستایی، کار پست بانک نیز انجام می‌شود.

مدیر شعب پست بانک استان فارس نیز گفت: برای فعال شدن بانک‌ها در روستاهای فارس ۵۰۰روستای استان فارس برای راه‌اندازی باجه‌های پست‌بانک، شناسایی شده‌است که از این میزان در ۱۷۷روستای استان فارس باجه پست بانک افتتاح شد. وی اضافه کرد: برای آماده‌سازی هر باجه پست‌بانک روستایی در استان فارس، ۱۵۰میلیون ریال و در مجموع برای ۱۷۷روستای یاد شده، ۲۶میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت مخابرات، هزینه شده است.

وی اظهار کرد: در باجه‌های پست بانک در روستاهای یاد‌شده، اموری همچون انواع سپرده‌گذاری تاسطح ارائه دسته چک، اعطای تسهیلات در قالب عقود مختلف، پرداخت قرض‌الحسنه ضروری در زمینه ‌ازدواج، درمان، تسهیلات فروش اقساطی ابزار آلات کشاورزی و نیز دریافت قبض‌های آب، برق، گاز و تلفن، انجام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم ایجاد باجه‌های بانکی در روستاها را گامی بزرگ به منظور توسعه خدمات در سطوح جغرافیایی با هدف عدالت‌محوری دانست و تصریح کرد: اگرچه تاکنون در ۲هزار و ۷۰۰روستا این امکان ایجاد شده، اما این اقدام را گام اول در توسعه خدمات رفاهی برای روستاییان تلقی می‌کنیم.