گروه استان‌‌ها- معاون برنامه‌ریزی استانداری گلستان گفت: در نیمه نخست امسال حدود ۷هزار طرح اشتغال‌زا در گلستان از سوی جامعه بیکاران و کارآفرینان به کمیته اشتغال این استان ارائه شد. سیدمحمد موسوی افزود: این تعداد طرح با نیاز سرمایه‌گذاری ۳هزار میلیارد ریال زمینه اشتغال‌زایی حدود ۱۵هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از این میزان ۵هزار طرح با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۶۰۰میلیارد ریال تصویب و با اشتغال‌زایی بیش از ۱۲هزار نفر به مرحله پرداخت رسیده است.

موسوی میزان اعتبارات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرین طرح‌های اشتغال‌زا را در سال ۸۴ و ۸۵،‌ ۶هزار و ۸۰میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این رقم در سال ۸۶ به ۱۰هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰طرح بزرگ اقتصادی با نیاز کل سرمایه‌گذاری۲هزار و ۸۲۶میلیارد ریال از طریق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به مرکز تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران استان ارائه شده است،‌ خاطرنشان کرد:‌ هم‌اکنون ۷۵درصد طرح‌های پیشنهادی با جلب‌نظر سرمایه‌گذاری، وارد مرحله ارائه طرح، اخذ مجوز زمین و دریافت تسهیلات به مرحله اجرایی رسیده است. وی اضافه کرد: طرح‌های بزرگ استان شامل کارخانه سیمان، تولید انواع نئوپان، ساخت سیلو،‌ گاوداری شیری ۵۰۰ راسی، تولید فرآورده‌های لبنی و پاستوریزه، تولید روغن نباتی‌خام، تولید فولاد،‌ تولید میلگرد و ساخت کشتارگاه صنعتی است.