ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: نخستین نمایشگاه تخصصی نرم‌افزار و کتب فناوری اطلاعات، یکم تا چهارم آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در شهر ساری برگزار می‌شود. مجید ایزدخواه، نایب رییس نظام صنفی رایانه‌ای مازندران افزود: در این نمایشگاه ۳۸ شرکت نرم‌افزاری و نمایندگی شرکت‌های بزرگ و چند استان در ۳۸ غرفه حضور دارند.

وی اهداف برگزاری این نمایشگاه را شناساندن تولیدات و دستاوردهای نوین نرم‌افزاری، وسایل کمک آموزشی و فعالیت‌های تحقیق و توسعه در زمینه IT به منظور تولید علم و جنبش نرم‌افزاری و کشف فرصت‌ها و تمدید‌ها برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه نخستین دوره مسابقات روباتیک دانش آموزی مازندران با همکاری یکی از شرکت‌های استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون IT و حوزه‌های مربوط به آن جایگاه انکار‌ناپذیر در کشور پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی در این حوزه باعث تسریع در پیشرفت کشور در زمینه‌های فناوری اطلاعات خواهد بود.

نایب رییس نظام صنفی رایانه‌ای مازندران یادآور شد: در صورت حمایت مسوولان و استقبال عمومی هر ساله نمایشگاه‌های تخصصی نرم‌افزار و کتب IT در مازندران برگزار می‌شود.