کاشان- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: ۱۲درصد جمعیت این استان دچار معلولیت هستند. علی شاکری در حاشیه راه‌اندازی مرکز نگهداری معلولان ذهنی «هاجر» کاشان، کل جمعیت استان را چهارمیلیون و ۵۰۰هزار نفر دانست و افزود: از این تعداد ۵۴۰هزار نفر معلول جسمی، حرکتی، نابینا، ناشنوا، ذهنی و روانی مزمن هستند.

وی رعایت حقوق افراد معلول در جامعه را مورد تاکید قرار داد و از اجرایی شدن آیین‌نامه قانون جامع حمایت از معلولان در آینده نزدیک خبر داد.

شاکری افزود: تاکنون ۵۰درصد این قانون که در اردیبهشت ماه سال‌جاری به تصویب مجلس رسید، به این سازمان ابلاغ شده و امیدواریم بقیه آیین‌نامه‌های این قانون نیز به زودی ابلاغ و اجرایی شود.

به گفته وی، به استناد این قانون سه‌درصد سهمیه استخدامی کارکنان دولت به افراد معلول اختصاص دارد و دستگاه‌ها موظف به رعایت آن هستند و علاوه بر این بنیاد مسکن نیز موظف شده است تا ۲۰درصد خانه‌های ساخته شده خود را به مددجویان بهزیستی واگذار کند.

وی نقش مشارکت‌های مردمی در بهزیستی را با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: ۴۰درصد اعتبارات بهزیستی استان اصفهان در سال‌جاری با کمک افراد نیکوکار تامین می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، رقم اعتبارات استانی این اداره کل را در سال‌جاری ۱۴۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: کاهش ۲ تا ۳درصدی اعتبارات استانی این اداره کل در سال‌جاری موجب ایجاد مشکل در ارائه خدمات مطلوب به معلولان شده است.