با تکمیل فاز دوم طرح زیرگذر چای کنار جنوبی (حد فاصل پل دارایی تا زیرگذر شهید بهشتی) طولانی‌ترین طرح زیرگذر و تونل شهری شمال‌غرب کشور در تبریز به بهره‌برداری رسید. به گزارش خبرگزاری فارس، شهردار تبریز درباره این طرح گفت: عملیات اجرایی طرح‌ ترکیبی تونل و زیر گذر پل قاری تبریز از سال ۸۳ شروع شده بود که فاز نخست آن به طول ۲ کیلومتر از پل فلسطین تا پل دارایی در عید قربان سال ۸۵ افتتاح شده بود.

علیرضا نوین افزود: امسال نیز همزمان با فرا رسیدن عید فطر فاز دوم طرح به طول ۷۰۰ متر با هزینه کرد ۴میلیارد تومان بهره‌برداری شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز،وی با بیان اینکه طرح زیرگذر و تونل صاحب‌الامر تا پل قاری تبریز یکی از طرح‌های زیر بنایی‌ترافیکی در شهر تبریز محسوب می‌شود، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح عظیم و طولانی در شمال غرب کشور کاهش بار ‌ترافیکی و گشودن گره‌های ‌ترافیکی غرب به شرق تبریز در محدوده مرکزی شهر و بازار تبریز در داخل بافت فرسوده است.

نوین افزود: این طرح دارای سه پل دوربرگردان و چهار پل اتصالی و چندین رمپ ورودی و خروجی بوده و از نظر حجم عملیات اجرایی و هماهنگ کردن با سازمان‌های خدماتی (آب و فاضلاب، برق، مخابرات و گاز) یکی از طرح‌های پیچیده شهر تبریز در پنج سال گذشته محسوب می‌شود.

وی از حجم بالای هزینه‌های تملک در مسیر یاد شده خبر داد و گفت: برای تملک املاک تجاری و مسکونی هر دو فاز این طرح مبلغ ۱۴میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر عامل سازمان عمران تبریز نیز درباره این طرح گفت: با بهره‌برداری از زیرگذر پل قاری در آینده نزدیک، گره ‌ترافیکی هسته مرکزی تبریز رفع می‌شود.

محمدحسین جاوید افزود: با تکمیل این طرح، زیرگذر امتداد چایکنار به فرودگاه تبریز و بالعکس به طول دو هزار و ۳۰۰ متر تکمیل می‌شود.