اجرای 600کیلومتر شبکه‌‌گذاری گاز در مازندران

ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: شرکت گاز استان مازندران در ۶ماه اول سال‌جاری با اجرای بیش از ۶۰۰کیلومتر شبکه‌گذاری و نصب تعداد ۱۶هزار انشعاب گاز، ۲۸هزار و ۸۰۶خانوار را از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند کرد. مرتضی تیرملک، سرپرست شرکت گاز استان مازندران با بیان مطلب فوق افزود: شرکت گاز استان با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده و با توجه به تعهدات مصوب از طرف شرکت گاز ایران در نیمه نخست سال‌جاری توانست به میزان ۶۰۰کیلومتر شبکه‌گذاری گاز انجام دهد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱/۱۰۲درصد رشد نشان می‌‌دهد.

وی میزان تعهد شرکت را در بخش نصب انشعاب در سال‌جاری ۱۹هزار و ۴۰۰ انشعاب اعلام کرد که تاکنون ۱/۸۳درصد ازکار شامل ۱۶هزار و ۱۲۳انشعاب انجام گرفته است.

وی، اقدامات انجام شده را شامل شبکه‌گذاری ۱۰هزار کیلومتر گاز و نصب ۴۳۲هزار انشعاب اعلام کرد و گفت: هفت‌میلیون و ۱۵هزار خانوار در شهرها و روستاهای مازندران از این مزایا بهره‌مند شدند.

تیرملک در ادامه به تشریح طرح‌های در دست اجرای شرکت گاز استان مازندران پرداخت و انتخاب پیمانکار برای خط انتقال گاز شیرگاه به زیرآب و پل سفید به طول ۳۱کیلومتر و با هزینه ۷۰میلیارد ریال را یکی از این طرح‌ها اعلام کرد.

وی اجرای عملیات گازرسانی به شهرها، روستا ومحورهای صنعتی جنوب شهرستان بابل با ساخت خطوط تغذیه به قطر ۲۴ اینچ، بررسی و امکان‌سنجی ارسال گاز به جایگاه‌های CNG به تعداد ۹۷عدد، بررسی و امکان‌سنجی به منظور گازرسانی شهر و روستاهای دوردست، کوهستانی و صعب‌العبور استان به روش CNG، فعال‌سازی کارهای پژوهشی و تحقیقاتی به منظور ارتقای کیفی کار، اجرای عملیات خط انتقال گاز ۱۲ اینچ به طول ۱۵کیلومتر به شهر کلاردشت، اجرای عملیات شبکه‌گذاری به ۳۰۴روستای استان و طراحی و انتخاب پیمانکار برای اجرای شبکه‌گذاری به شهرهای محروم شهرستان سوادکوه- زیرآب را از دیگر طرح‌های در دست اجرای شرکت گاز استان مازندران اعلام کرد.