مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری غرب کشوردر زنجان افتتاح می‌شود

زنجان- خبرنگار دنیای اقتصاد: مرکز اطلاع‌رسانی جامع گردشگری منطقه غرب کشور در زنجان به زودی افتتاح می‌شود. علی پاک‌منش، دبیر منطقه گردشگری غرب کشور با اعلام خبر فوق و با بیان اینکه این مرکز در سایر استان‌ها نیز در آینده نزدیک افتتاح می‌شود، گفت: این مراکز در مبادی ورودی مراکز استان‌ها آغاز به کار می‌کنند.

وی منطقه غرب کشور را شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و منطقه آزاد ارس اعلام کرد و گفت: دبیرخانه این استان‌ها در زنجان مستقر است.

وی با بیان اینکه کشور به پنج منطقه گردشگری تقسیم شده است و به صورت منطقه‌ای مدیریت می‌شود افزود: با منطقه‌ای شدن مدیریت گردشگری، افق‌های جدیدی در گردشگری کشور ایجاد خواهد شد.

پاک‌منش برنامه‌های منطقه گردشگری غرب کشور را بسیار گسترده دانست و افزود: برگزاری همایش، نمایشگاه و جشنواره‌های مشترک منطقه‌ای از جمله برنامه‌های این دبیرخانه است که به این منظور تورهای آشناسازی مدیران هتل‌ها و مراکز اقامتی و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان‌ها با یکدیگر تدوین خواهد شد.

وی، اجرای تورهای تخصصی، تعریف مسیرهای گردشگری منطقه‌ای و اجرای سفرهای ارزان‌قیمت از سوی دفاتر خدمات مسافرتی منطقه را از دیگر برنامه‌های دبیرخانه غرب کشور برشمرد و بر ضرورت احترام به توریست برای موفقیت و شکوفایی صنعت گردشگری تاکید کرد.پاک‌منش، سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان زنجان را مهم دانست و گفت: به این منظور برای برطرف کردن ضعف‌ها و کاستی‌ها، تسهیلات لازم به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی در خصوص سفر کارت نیز با بیان اینکه این طرح کاملا اجرایی شده است افزود: با ۳۲۵ مرکز اقامتی قرارداد بسته شده و کارت‌خوان‌های مربوطه نیز نصب شده‌اند و سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های این طرح در استان‌ها نسبت به عقد قرارداد برای کارکنان خود و دریافت سفر کارت اقدام کنند.

دبیر منطقه گردشگری غرب کشور در پایان افزود: منطقه غرب کشور به خاطر داشتن مرزهای زمینی با کشورهای آسیای میانه، ترکیه و عراق و داشتن تمدن کهن، آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بسیار از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند در کشور حرف اول را بزند.