دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از پرداخت بیش از ۶۸۱ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی در استان خبر داد. سید‌خلف موسوی اظهار کرد: به منظور توسعه مشاغل خانگی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد بیکار تسهیلات خود اشتغالی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیمه بودن افراد از جمله الزامات ارائه تسهیلات مشاغل خانگی است، افزود: امسال در بخش مشاغل خانگی یک هزار میلیارد ریال و در بخش مشاغل خود اشتغالی ۷۰۰ میلیارد ریال برای استان خوزستان ابلاغ شده است.

موسوی به تسهیلات پرداختی به متقاضیان طرح‌های خود اشتغالی اشاره کرد و گفت: به این منظور تا کنون بیش از ۶۸۱ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به ۱۵ هزار و ۹۴۰ نفر ارائه شده، افزود: تاکنون یک هزار و ۵۱۹ طرح از کمیته‌‌های تخصصی به کارگروه اشتغال ارسال شده که اعتبار آن ۳۶۳ میلیارد تومان با سرمایه در گردش ۱۶۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان همچنین با اشاره به روند جذب تسهیلات بنگاه‌های زود بازده اقتصادی در استان اظهار کرد: ۳۶ طرح جدید با اشتغالزایی ۱۱۶ نفر در این بخش تایید شده است. وی گفت: برای این طرح‌ها در حدود ۹۳ میلیارد و ۵۴۷ میلیون ریال اعتبار مصوب شده است.

موسوی طرح‌های انعقاد قرارداد شده جدید را ۳۲ طرح و مبلغ اعتبار آنها را ۵۶ میلیارد و ۶۱۶ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح‌ها ۸۸ فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.