دنیای‌اقتصاد - مشهد - اعظم اعظمی: مدیر عامل سازمان حمل‌و‌نقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: براساس قانون برای راننده‌هایی که درون شهر کار می‌کنند باید پروانه و کارت هوشمند صادر شود، همچنین باید از نظر صلاحیت و سلامت توسط مراجع ذی‌صلاح تایید شوند و تاریخ این مجوزها برای مدت زمان خاصی است. مهدی علوی‌مقدم در نخستین نشست خبری سازمان حمل‌و‌نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد، با اشاره به اینکه وسایل حمل‌و‌نقل شهری باید پروانه درون‌شهری و همه شرکت‌ها نیز براساس قانون پروانه کسب کنند، گفت: لیبل نصب شده بر خودروها نشان‌دهنده مجوز آنها است.

وی با اشاره به این مطلب که گروه‌های خاصی در شهر تمام فعالیت حمل‌ونقل و کار رانندگان را کنترل می‌کنند، گفت: نظارت وظیفه اصلی سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل شهری است و افرادی که در این بخش فعالیت می‌کنند جزو بخش خصوصی هستند. مدیر عامل سازمان حمل‌و‌نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد افزود: اولین مطالعات حمل‌و‌نقل جامع در ایران توسط شهرداری مشهد انجام شده است و بنا داریم در این حوزه با مدیریت علمی و کاربردی کارها را پیش ببریم.

وی گفت: تاثیرات سوء‌حمل‌و‌نقل بر ترافیک شهری در بخش بار ۵ برابر حمل‌و‌نقل در دیگر بخش‌ها است و همین مساله‌ اهمیت ساماندهی حمل‌ونقل را دو چندان کرده است.

رییس اداره حمل‌و‌نقل بار درون‌‌شهری شهرداری مشهد نیز گفت: مطالعات لازم به منظور راه اندازی شبکه بیسیم حدود شش ماه به طول انجامید که پس از تکمیل مطالعات طرح وانت بیسیم این طرح در بهمن ماه سال جاری و برای اولین بار در کشور راه‌اندازی خواهد شد.