دنیای اقتصاد - بندرعباس: معاون مدیرعامل بانک ملت گفت: تولید و مصرف فولاد یکی از شاخص‌های اصلی توسعه‌یافتگی کشورها و جوامع به شمار می‌آید و وجود فولاد هرمزگان در توسعه‌یافتگی استان هرمزگان نقش اساسی دارد. مرتضی نجف در دیدار با مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان افزود: حضور فولاد هرمزگان در منطقه جنوب کشور، بر فرآیند توسعه فرهنگ، دانش، اشتغالزایی، پژوهش، آموزش و تجارت منطقه تاثیر بسزایی دارد. نجف با اشاره به همجواری این شرکت با آب‌های آزاد، اظهار کرد: نزدیکی فولاد هرمزگان به منابع گاز، برق، آب و معادن علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، موضوع صادرات را با کمترین هزینه امکان‌پذیر می‌سازد.

وی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت بانک ملت در ساخت پیشرفته‌ترین کارخانه فولادی کشور بیان کرد: حمایت از فولاد هرمزگان از اهداف بانک به منظور حمایت از تولید ملی است. معاون مدیرعامل بانک ملت با اشاره به بازه زمانی چندین ساله کارخانجات فولاد برای تولید با ظرفیت اسمی، گفت: این شرکت با مدیریت عالی و کارکنان جوان، متعهد و متخصص توانسته در سال نخست بهره‌برداری به نیمی از ظرفیت خود نزدیک شود که عزم این شرکت برای کسب سهم بزرگی از تولید فولاد کشور را نشان می‌دهد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان نیز در این نشست گفت: موقعیت حساس جغرافیایی هرمزگان با وجود توانمندی و ظرفیت‌های بی‌نظیر، سبب اهمیت استراتژیک آن هم در سطح ملی و هم در سطح منطقه‌ای شده است.

مهندس مرتضی آقاجانی افزود: وجود فولاد هرمزگان باعث تقویت صنعت استان به‌خصوص کشتی‌سازی می‌شود.

وی با بیان نقش مهم و پایه‌ای معادن در توسعه صنایع و ایجاد اشتغال، از اولویت‌های صنعت فولاد در هرمزگان را توسعه بخش معادن عنوان کرد.