دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان بر ضرورت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور توسعه بیشتر استان تاکید کرد و گفت: به این منظور باید موانع سرمایه‌گذاری با مشارکت دستگاه‌های اجرایی رفع شود. سید‌جعفر حجازی در نشست شورای سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مهیاست.

وی با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه‌گذاران به منظور توسعه استان افزود: علاوه بر جذب سرمایه‌گذاران خارجی لازم است سرمایه‌گذارانی که در داخل کشور هستند نیز برای فعالیت و توسعه استان دعوت شوند.

حجازی با اشاره به فعالیت ستاد سرمایه‌گذاری استان خوزستان گفت: اعضای ستاد سرمایه‌گذاری استان باید صنایع و شرکت‌هایی را که پتانسیل‌های لازم برای سرمایه‌گذاری دارند، شناسایی کرده و با طرح در این ستاد پروژه‌های تعریف شده را برای اجرا و جذب سرمایه آنان ارائه دهند.

وی با بیان اینکه سازمان سرمایه‌گذاری استان به عنوان یک پنجره واحد سرمایه‌گذاری است، افزود: بر این اساس تمام دستگاه‌های اجرایی باید نماینده‌‌ای در سازمان سرمایه‌گذاری داشته باشند. رییس شورای سرمایه‌گذاری استان با تاکید بر استفاده از روش‌‌های جدید برای جذب سرمایه‌گذار در استان افزود: باید با راه‌اندازی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهامی عام در استان، نقدینگی خرد مردم را در طرح‌‌های مصوب استان سرمایه‌گذاری کرد.

وی جذب سرمایه‌گذار در استان خوزستان و حمایت از این قشر با توجه به زیر ساخت‌ها و شرایطی را که در استان وجود دارد، ضروری دانست و گفت: حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و رفع موانع سرمایه‌گذاری در رشد و توسعه استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

حجازی با بیان اینکه در دو دولت نهم و دهم ۶۰۰ طرح سرمایه‌گذاری در استان به بهره‌برداری رسید یا در دست اجرا است، تصریح کرد: برای افزایش این فرصت‌ها و به نتیجه رساندن پروژه‌های سرمایه‌گذاری باید سرمایه‌گذاران را برای فعالیت در استان ترغیب کرد. همچنین معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان از آماده بودن ۴۶۵ طرح سرمایه‌گذاری در استان خوزستان خبر داد.

اسماعیل عامری گلستان اظهار کرد: این طرح‌ها در حال حاضر در دست امکان‌سنجی و توجیه اقتصادی هستند.

وی در ادامه گفت: استان خوزستان در زمینه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به مزیت‌های استان خوزستان افزود: خوزستان از توانایی‌های بسیار بالایی برخوردار است و سالانه ۱۲ میلیون تن محصولات کشاورزی، ۳۰ میلیارد مترمکعب آب، ۱۱ هزار مگاوات برق، هفت هزار مگاوات برق مصرفی، ۴۰ میلیون تن ظرفیت بندری، ۱۷ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۸/۶ میلیون تن محصولات فولادی و... در استان تولید می‌شود. عامری گلستان با تاکید بر تجهیز زیربناها به فعالیت‌های مرکز سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد و افزود: در این مرکز نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط مستقر شده و تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی استان خوزستان اظهار کرد: از سویی نمایندگان بخش‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری نیز در این مرکز به صورت پنجره واحد گرد هم آمده‌اند که بر این اساس نیازی نیست سرمایه‌گذاران برای گرفتن مجوزهای لازم به ادارات مربوطه مراجعه کنند، بلکه در این مرکز تمام ملزومات سرمایه‌گذاری مهیا شده است.

وی تصریح کرد: این مرکز با راهنمایی سرمایه‌گذاران، از هدر رفتن وقت آنها جلوگیری می‌‌کند و طرح‌ها به ‌صورت آماده در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌‌گیرد.