دنیای اقتصاد- اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: شهردار اردبیل گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مشارکتی در سال‌جاری با سرمایه‌گذاران عقد قرارداد شده است. صدیف بدری اظهار کرد: بخشی از این طرح‌ها در مرحله اجراست و بخشی دیگر نیز در شرف عقد قرارداد و آغاز فعالیت می‌باشد که از جمله آن می‌توان ساخت مجتمع تجاری - خدماتی جایگزین در زمین اتوبوسرانی، ساخت مجموعه مروارید در خیابان عطایی اردبیل، پروژه تجاری و پارکینگ عمومی درخشان، ساخت زمین چمن مصنوعی در میدان توحید اردبیل، ساخت کارواش و پمپ گازوئیل در ترمینال اردبیل و همچنین حمام تاریخی وکیل اشاره کرد که با همکاری بخش خصوصی و برخی مالکان این مجموعه‌ها در حال ساخت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث عمران شهری و توسعه مراکز خدماتی - تجاری تنها با تکیه بر منابع اندک و محدود شهرداری نمی‌توان کاری از پیش برد و به همین دلیل در شهر اردبیل سعی کردیم از ظرفیت بخش خصوصی و صاحبان سرمایه در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشارکتی استفاده کنیم. شهردار اردبیل با اشاره به اینکه ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خوشنام می‌تواند در شهر اردبیل تحول عظیمی را از لحاظ سیمای شهری و توسعه همه‌جانبه رقم بزند، یادآور شد: ما حساب ویژه‌ای را برای توسعه طرح‌های مشارکتی باز کردیم؛ چرا‌که معتقدیم حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها بخش عظیمی از مشکلات را مرتفع می‌کند. بدری گفت: پروژه‌های مشارکتی نظیر مجتمع تجاری - خدماتی شوراسنتر، فاز دوم خشکبار‌فروشان، مجتمع تجاری - خدماتی بازار طلافروشان جدید و ... از جمله پروژه‌هایی است که در سال‌های اخیر به سیمای شهری و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال کمک کرده است. این مسوول‌ با اعلام اینکه در این حوزه اولویت‌هایی را نیز در نظر گرفته‌ایم تا با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران با پرهیز از ساخت مجموعه‌های ناکار‌آمد به سمت احداث مجموعه‌های مورد نیاز برویم، تاکید کرد: نباید این حقیقت را از ذهن خود دور کنیم که در برخی از حوزه‌های تجاری و مسکونی به حد اشباع رسیده‌ایم و باید سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را به سمتی سوق دهند تا منافع آنها نیز تامین شود. این مسوول‌ ادامه داد: شورا و شهرداری سعی کرده‌اند در این زمینه شیوه‌نامه‌های بومی را تدوین کنند طوری که با همین تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان طرح مشارکتی اجرا شده یا در آینده در دست اقدام داریم.

شهردار اردبیل در پایان تصریح کرد: البته پیش‌بینی می‌کنیم پروژه‌هایی نظیر دستگاه مکانیزه عابر پیاده در خیابان حافظ، احداث مجموعه‌ها در اتوبوسرانی، مروارید و حمام وکیل همچنین چرم مغان در آینده‌ای نزدیک به ثمر بنشیند.