دنیای‌اقتصاد- اهواز- محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر ۸۰درصد زیرساخت‌های مسکن مهر در استان پایان یافته که این رقم از ۶۰ درصد کار ساختمانی جلوتر است. سیدجعفر حجازی در نشست شورای مسکن استان با اشاره به پیشرفت استان در روند اجرای زیرساخت‌های مسکن مهر، اظهار کرد: براساس آمار اعلام شده در هیچ‌کدام از استان‌های کشور در بخش زیرساخت به اندازه خوزستان کار نشده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت زیرساخت‌های مسکن مهر بیش از واحدهای آماده شده است، گفت:۸۰ درصد زیرساخت‌های مسکن مهر در خوزستان پایان یافته است.

حجازی افزود: این در حالی است که این روند در کشور برعکس است و فعالیت‌های ساختمانی جلوتر از کار زیرساختی

است.

وی بر ضرورت توجه بیشتر تعاونی‌ها به پایان ساخت واحدها و به نتیجه رساندن مسکن مهر، تاکید کرد و گفت: با توجه به گرانی مصالح ساختمانی هر اندازه که ساخت واحدها به طول انجامد به ضرر تعاونی‌ها و اعضا خواهد بود.

رییس شورای مسکن استان خوزستان در ادامه بر ضرورت تعیین تکلیف واحدهایی که متقاضیان آنها نسبت به تامین سهم آورده و ساخت واحدها اقدام نکرده‌اند، تاکید کرد و گفت: واحدهای اضافه در تمام شهرها باید مشخص شوند و به افراد متقاضی جدید واگذار شوند.

وی تصریح کرد: واحدهای مسکن مهر دراستان خوزستان باید هرچه سریع‌تر به مرحله تفکیک و افراز برسند و فروش اقساطی آنها تا پایان سال‌جاری صورت گیرد.

حجازی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما این است که تا پایان امسال بیش از ۸۰ درصد واحدهای مسکن مهر را با همکاری تعاونی‌ها به اتمام برسانیم، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۲۳ هزار واحد مسکن مهر تا اسفندماه آماده بهره‌برداری و اسکان است، اما در صورت پیگیری فرمانداران و تعاونی‌‌ها، افزایش این تعداد تا ۳۰ هزار به راحتی امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: تا پایان سال حداقل۲ تا ۳ افتتاحیه مسکن ‌مهر باید در دستور کار قرار گیرد و براین اساس پیشنهاد می ‌شود شهرهایی که واحدهای مسکن ‌مهر عمده‌‌ای دارند و تاکنون افتتاحیه چندانی نداشته‌اند، همانند دزفول و شوشتر زمینه لازم را برای افتتاح مسکن‌ مهر با حضور مسوولان کشوری فراهم کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال آخرین سال کاری دولت است، متولیان طرح مسکن مهر باید برای تکمیل واحدهای خود از شرایط موجود استفاده بهینه را ببرند و در همین دولت تکلیف واحدهای مسکن مهر استان مشخص شود.