دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: از ابتدای سال ۸۶ تاکنون بیش از ۱۵۰ طرح پژوهشی در این شرکت به انجام

رسیده است. رضا طاهری از جمله مهم‌ترین طرح‌های پژوهش را تدوین سند راهبردی شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، شناسایی مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری در استان، راهکارهای اصلاح الگوی مصرف و طرح‌های مطالعاتی استقرار سیستم‌های مدیریتی، توسعه صنعتی، تدوین دانش فنی، عارضه‌یابی و بازاریابی،امکان‌سنجی طرح‌های صنعتی و طرح‌های توجیهی عنوان کرد. وی افزود: براساس نیاز‌سنجی‌های صورت گرفته و دستورالعمل‌های موجود امسال ۲۰ طرح مطالعاتی انجام شده است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان با اشاره به اینکه این پژوهش‌ها از طریق برگزاری مناقصه به مشاوران تایید صلاحیت شده واگذار و به کمک همکاران ناظر این شرکت انجام می‌شود؛ از جمله این طرح‌ها را مطالعه تدوین دانش فنی تعمیر و بازسازی دکل‌های حفاری خشکی، مطالعه بررسی راهکارهای اصلاح الگوی مصرف صنایع تولیدی به تفکیک صنایع اولویت‌دار استان، امکان سنجی ایجاد و توسعه بنگاه‌های صنایع پایین دستی پتروشیمی و تهیه مطالعات شناسایی بازار عراق برای صادرات دانست. طاهری در زمینه طرح‌های پژوهشی آینده افزود: پیشنهادهای همه همکاران و مشاوران جمع‌آوری می‌شود و به سازمان ارسال می‌شود و پس از تایید در پایان سال اعلام می‌شود.