دنیای اقتصاد - اردبیل- مهدی حسین‌نژاد: رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: مشکلات بخش صنعت و تولید استان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت و برای برون رفت از تنگناهای موجود و نیز توسعه بخش تولید استان ۱۷ راهکار پیشنهاد کردیم که مورد توجه جدی کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفت. حسین پیرموذن در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنعت و معدن در استان اردبیل افزود: اگر این راهکارهای پیشنهادی عملیاتی شوند بخش بزرگی از مشکلات تولید حل و نیز بستر توسعه این بخش فراهم خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه این جلسه در مجلس شورای اسلامی و به دنبال سفر اعضای کمیسیون صنایع مجلس به اردبیل برگزار شد، افزود: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حقوق بخش خصوصی به صورت جدی دفاع کردیم و اعضای کمیسیون صنایع مجلس نیز قول دادند برای حمایت از بخش تولید استان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

پیرموذن یکی از موارد مطرح شده در این جلسه را مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: ۲۲۱ واحد تولیدی در استان اردبیل مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش دارند که طی نامه‌ای با امضای رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به روسای بانک‌های کشور برای رفع این مشکل تاکید شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورز اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کمیته تسهیل کشوری در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به مشکلات بخش تولید استان خبر داد. وی اظهار کرد: در این جلسه که معاون استاندار اردبیل، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران بانک‌های کشور نیز حضور داشتند، مسائل مالی ۵۲ واحد تولیدی در قالب کمیته تسهیل تصویب شد.

پیرموذن ابراز کرد: اگر وعده‌هایی که مسوولان در کمیسیون صنایع مجلس و نیز کمیته تسهیل کشوری دادند تحقق یابد بخش بزرگی از مشکلات تولید در آینده نزدیک حل خواهد شد.