دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرکل گمرکات استان خوزستان از صدور دو میلیون و ۲۰۸ هزار تن محصول پتروشیمی از گمرکات استان در هفت ماه اول امسال خبر داد. عباس علیدادی با بیان اینکه محصولات پتروشیمی جزو شش گروه کالای صادراتی و بیشترین محصولات صادراتی از گمرکات استان به خارج از کشور هستند، گفت: این کالاها به ارزش یک میلیارد و ۶۸۸ میلیون دلار بوده اند.

علیدادی با بیان اینکه سهم وزنی و ارزشی این گروه کالا از کل صادرات استان به ترتیب ۴۸/۳۶ و ۶۴/۷۹ درصد بوده، گفت: عمده محصولات پتروشیمی صادراتی از استان خوزستان شامل گازها، پلی اتیلن، نفتای سبک، آمونیاک و سایر محصولات شیمیایی هستند.

وی صادرات یک سال گذشته این گروه از محصولات را بیش از پنج میلیون و ۵۷۷ هزار تن عنوان کرد و گفت: این محصولات دارای چهار میلیارد و ۵۸۴ میلیون دلار ارزش بوده‌اند. ناظر گمرکات خوزستان همچنین از صادرات بیش از دو میلیون و ۸۷۹ هزار تن کالای معدنی به ارزش ۱۶۰میلیون و ۸۲۷ هزار دلار از گمرکات استان در هفت ماه اول امسال خبر داد. وی با بیان اینکه مصالح ساختمانی، سیمان و کلینکر از جمله این مواد هستند، تصریح کرد: سهم وزنی و ارزشی این گروه کالا از کل صادرات استان خوزستان به ترتیب ۵۶/۴۷ و ۵۸/۷ درصد بوده است. علیدادی همچنین گروه صنعتی را از دیگر گروه‌های صادراتی استان خوزستان عنوان کرد و گفت: در مدت یاد شده ۳۲۷هزار و ۴۹۷ تن کالای صنعتی به ارزش ۹۱میلیون و ۱۲۱هزار دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی سهم وزنی و ارزشی این گروه کالا از کل صادرات استان را به ترتیب ۴۱/۵ و ۳۰/۴ درصد عنوان کرد و افزود: مواد غذایی و سایر محصولات صنعتی از جمله کالاهای این گروه هستند.