دنیای اقتصاد- زنجان - اسدا... قربان‌زاده: پس از ۵ سال تلاش و فعالیت، مجتمع «نور» به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تجاری- تفریحی شمال‌غرب کشور در زنجان افتتاح شد. در مراسم افتتاح این مجتمع، فیضی مدیر‌عامل مجتمع تجاری- تفریحی نور زنجان، با اعلام اینکه این مجتمع مشتمل بر ۲۱۰ واحد تجاری لوکس و برندهای معروف در فضایی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع ساخته شده است، افزود: در این فضا پارکینگ هوشمند برای عموم با زیربنای ۵۵۰۰ متر ایجاد شده است. فیضی اظهار کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت ۲۷۰۰ متر‌مربع در ۸ طبقه و با زیربنای ۲۲ هزار مترمربع ساخته شده است که از مجموع تعداد واحدهای آن ۷۰ واحد برای صنف طلا و جواهر فروشان اختصاص یافته است. مدیر عامل مجتمع تجاری- تفریحی نور متذکر شد: یک طبقه از این مجتمع در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع فضا برای شهربازی، رستوران و کافی شاپ در نظر گرفته شده است.

فیضی از سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۳۰۰ نفری در این مجتمع خبر داد و یادآور شد: ۱۰۰۰ نفر نیز به صورت غیر‌مستقیم و در طول مدت تکمیل و اجرا با مجموعه همکاری داشته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ساخت چنین مجموعه‌هایی در دراز مدت ویژگی‌های بارزی دارد، افزود: کاستن سفرهای غیر ضروری و کم شدن بار ترافیکی شهری برای تامین مایحتاج روزمره مردم، متمرکز شدن اصناف در یک مرکز به خصوص صنف طلا فروشان، فراهم شدن زمینه جذب توریسم و گردشگر در فضایی سالم و پر کردن اوقات فراغت همشهریان در یک فضای تفریحی تنها بخشی از مشخصه‌های این مجموعه است.