دنیای اقتصاد ـ‌ کرمان ـ‌ مرجان ضیایی: با توجه به ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی استان کرمان، دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه به زودی در کرمان راه‌اندازی می‌شود. معاون کنسولی و پارلمانی وزیر امورخارجه با بیان این مطلب گفت: با راه‌اندازی این دفتر بسیاری از امور مربوط به اتباع خارجی هم در کرمان پیگیری و حل و فصل می‌شود.

حسن قشقاوی که با معاون اول رییس جمهوری به کرمان سفر کرده بود، در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، با اشاره به حضور گردشگران و اتباع خارجی بسیار در استان کرمان، افزود: صدور ویزای فرودگاهی، تایید اسناد تجاری و تحصیلی، انجام امور کنسولی اتباع خارجی از قبیل تولد، طلاق، ازدواج و فوت، انعقاد خواهر خواندگی بین شهر کرمان و سایر شهرهای دنیا و پذیرش هیات‌های خارجی در استان از طریق این نمایندگی قابل اجرا است.

معاون وزیر امورخارجه افزود: برنامه‌ریزی انعقاد توافقنامه‌ها بین استان کرمان و سایر کشورها، جذب سرمایه‌گذاران خارجی، ایجاد بانک اطلاعات کرمانی‌های مقیم خارج از کشور، برگزاری همایش کرمانی‌های مقیم خارج از کشور، تنظیم روابط خارجی استان و معرفی توانمندی و قابلیت‌های استان به جهان از دیگر وظایف دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان است.

به گفته قشقاوی، با راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه سایر استان‌های همجوار نیز می‌توانند امور مربوط به وزارت امورخارجه را در کرمان پیگیری کنند و دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در کرمان هفدهمین دفتر استانی وزارت امور خارجه خواهد بود.