دنیای اقتصاد - کرج - جزا خالدی: استاندار البرز گفت: براساس آمار اعلام شده از سامانه رصد، از مجموع ۹۲ هزار و ۱۲۱ نفر سهمیه اشتغال استان البرز در سال جاری تا‌کنون حدود ۷۰ درصد آن محقق شده است. دکتر علی‌اصغر عربیان که در ششمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان البرز در سالن شهدای دولت استانداری سخن می‌گفت، افزود: انتظار این است که تا پایان سه ماه سوم امسال صددرصد سهمیه تخصیصی این استان محقق شود.

وی تاکید کرد: حل موانع موجود بر سر راه بیکاری یک تکلیف است و ایجاب می‌کند که از هرگونه فرصتی برای پایان دادن به آن استفاده کنیم.

استاندار البرز همچنین بر لزوم پرهیز از اعلام آمارهای صوری و غیرواقعی توسط مسوولان دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و یاد آور شد: آماری که اعلام می‌شود حتما باید منطبق با واقعیت باشد.

وی از مسوولان خواست موانع و مشکلات را به موقع اعلام کنند، تا نسبت به حل آنها چاره جویی شود.

استاندار البرز در پاسخ به انتقاد بعضی از دستگاه‌های اجرایی از نحوه همکاری بانک‌ها، اضافه کرد: بانک‌های استان نیز مقررات و محدودیت‌های خاص خود را دارند و نباید نوک پیکان حملات متوجه آنها شود. عربیان بر لزوم به روز کردن آمار و اطلاعات تاکید کرد و از مدیران بانک‌ها نیز خواست تا مسائل‌ و مشکلات خود را به استانداری انعکاس دهند.

در این جلسه مهدی ایران‌نژاد، فرماندار کرج نیز با تاکید بر اینکه چرخه پرداخت وام در بانک‌ها به کندی پیش می‌رود، تصریح کرد: اکثر سرمایه گذارانی که برای سرمایه گذاری به استان مراجعه می‌کنند به دلیل قوانین دست و پاگیر و مسایل مربوط به دریافت تسهیلات از بانک‌ها فرار می‌کنند.

وی پیشنهاد کرد: یک آسیب شناسی عمیق در خصوص عدم جذب اشتغال در استان صورت گیرد. کاوه حداد‌پور، مدیر کل تعاون، رفاه و تامین اجتماعی استان، از عدم همکاری بعضی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات به صاحبان صنایع و واحد‌های تولیدی در استان انتقاد کرد و یادآور شد: با آنکه استان البرز از نظر سپرده‌گذاری در بانک‌ها در رده نهم کشور قرار دارد، اما از لحاظ دریافت تسهیلات بانکی در رده بیست و نهم می‌باشد. وی خواستار حل مشکل موجود به این منظور شد.