دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال نزدیک به ۳ میلیون دلار صنایع دستی از استان به خارج از کشور صادر شده است. پرویز پورفرخی اظهار کرد: از کالاهای صنایع دستی خوزستان در سایر کشورها به خوبی استقبال می‌شود.

وی افزود: در شش ماه نخست امسال افزون بر ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۴۵۱ دلار، صنایع دستی از خوزستان به کشورهای دیگر صادر شده است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه صنایع دستی زمینه اشتغال‌زایی بسیار خوبی دارد، افزود: سال گذشته بیش از۶ هزار و ۲۴۱ شغل در این بخش ایجاد شد و در نیمه نخست امسال نیز حدود ۲ هزار شغل در این بخش ایجاد شده است. پورفرخی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان شاغل در بخش صنایع دستی استان بیان کرد: سال گذشته بیش از ۵۶ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان تسهیلات در بخش صنایع دستی پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: در توافقی که با شهرداری اهواز انجام شد شهرداری موظف است تا مکان‌هایی را برای عرضه محصولات صنایع دستی در سطح شهر ایجاد کند و اداره میراث فرهنگی استان محصولات صنایع دستی خود را در این مکان‌ها به مردم عرضه کند.