دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان با بیان اینکه در میزان تحقق اشتغال در استان عقب هستیم، گفت: این عقب ماندگی در نیمه دوم سال جبران می‌شود. سیدجعفر حجازی اظهار کرد: تاکنون میزان تحقق تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی برای سال جاری نسبت به برنامه زمانبندی عقب‌تر بوده است.

وی با اشاره به اینکه این عقب ماندگی عمدتا به دلیل عدم تخصیص اعتبارات و فعال نبودن طرح‌ها و همچنین فصل تابستان و گرمای هوا بوده، افزود: تحقق رقم تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان از نیمه دوم سال جبران و ۱۳۱ هزار تعهد شغلی در سال جاری محقق می‌شود.

حجازی همچنین با اشاره به روند فعالیت بنگاه‌های زودبازه اقتصادی و ارائه تسهیلات به این بنگاه‌ها، گفت: استان خوزستان جزو دو استانی است که به آن اجازه داده شده منابع جذب نشده سال‌های گذشته را امسال در بخش بنگاه‌های زودبازده هزینه کند. رییس شورای اشتغال استان خوزستان با بیان اینکه به این منظور پرداخت دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مقرر شده، افزود: پالایش متقاضیان بنگاه‌های زودبازده اقتصادی انجام شده و سهم بانک‌ها و تعداد طرح‌ها نیز مشخص شده است. وی بر ضرورت تسریع در روند پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل و همکاری با متقاضیان طرح‌ها تاکید کرد و گفت: به منظور ایجاد اشتغال در استان و تحقق تعهدات دستگاه‌های اجرایی، ارتباط مستمر بین دستگاه‌ها و بانک‌ها ضروری است. حجازی همچنین به پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید کامیون و کاهش سهم آورده آنان اشاره کرد و افزود: به طور متوسط روزانه دو هزار و ۲۰۰ کامیون از استان‌های دیگر وارد خوزستان می‌شوند و بار خود را از این استان حمل می‌‌کنند که این امر به دلیل کمبود کامیون در استان است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که اگر کامیون‌ها متعلق به خوزستان باشند بسیاری از مشکلات موجود در زمینه پارکینگ و پایانه‌‌ها و دیگر مشکلات از این نوع حل می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: با توجه به اینکه هر کامیون به طور مستقیم برای دو نفر ایجاد اشتغال می‌کند، به این منظور پرداخت تسهیلات به متقاضیان و همکاری بانک‌ها ضروری است.

وی همچنین به طرح توسعه کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان در پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی به متقاضیان، استان اول کشور است و امیدواریم با اجرای این طرح ۳۵ هزار شغل در بخش کشاورزی استان نیز ایجاد شود.