دنیای اقتصاد- کرمانشاه - الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: کار مقاوم‌سازی منازل روستایی باید با جدیت از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مورد پیگیری قرار گیرد. مهندس سید‌دادوش‌هاشمی با اشاره به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی افزود: دستگاه‌های ذی‌ربط باید برای مقاوم‌سازی منازل روستایی تلاش کنند و بانک عامل در پرداخت وام روستایی نیز باید اهتمام ویژه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم در مناطق روستایی استان نیز در خصوص مقاوم‌سازی منازل خود باید همکاری و مشارکت خوبی داشته باشند و مسوولان را همیاری کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین ضرورت رویکرد عمومی مردم به بیمه منازل را خاطرنشان کرد و دراین باره گفت: آمار رسمی کشور حاکی از آن است که از میان ۱۵ میلیون واحد مسکونی موجود در کشور؛ تنها ۱۰درصد از این میزان اقدام به بیمه حوادث منزل خود نموده‌اند که این رقم به هیچ وجه مطلوب نیست. وی درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص بیمه حوادث منازل مسکونی در استان گفت: به منظور ارتقای سطح فرهنگ پیشگیری و آمادگی عمومی لزوم بیمه حوادث منازل مسکونی، نقطه حرکت آغازین را ادارات و دستگاه‌های دولتی قرار داده‌ایم و کلیه مدیران استان ملزم به رعایت آن هستند.