دنیای اقتصاد- اردبیل- مهدی حسین‌نژاد: استاندار اردبیل گفت: ۳۰ درصد از تعهد ایجاد اشتغال استان در سال جاری تحقق یافته است.اکبر نیکزاد در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل به آخرین وضعیت تحقق اشتغال در پنج ماه امسال اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۹۱ تعهد اشتغال استان حدود ۴۴ هزار نفر است. وی افزود: قرار است به صورت ۱۵ روزه جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری برگزار شود و اداره تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در یک فرم و جدول مشخص تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل را به صورت مشخص و در یک فرآیند هفتگی به تصویر بکشد تا با مرور آن در جلسات از روند کند و سرعت اجرای طرح‌های اشتغالزایی آگاه شویم.استاندار اردبیل ضرورت به روزرسانی تعهد اشتغال را در ارائه آمار و اطلاعات جدید بسیار ضروری دانست و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل موظف هستند تعهد اشتغال خود را به صورت روزانه و حداقل هفتگی در سامانه مورد نظر ثبت کنند تا مسوولان امر با آخرین آمار و اطلاعات در جلسات حضور پیدا کنند.

نیکزاد تعهد ایجاد اشتغال آب و فاضلاب را ۱۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون دو نفر آن محقق شده در حالی که بیش از نیمی از سال گذشته است.این مسوول‌ عنوان کرد: تعهد اشتغال آب و فاضلاب روستایی ۱۱۲ نفر است که ۲۳ نفر آن تحقق یافته است. آموزش فنی و حرفه‌ای ۵۵۰ نفر تعهد ایجاد اشتغال دارد که ۱۰۰ نفر آن محقق شده است.وی در ادامه تعهد ایجاد اشتغال آموزش و پرورش استان را ۱۱۶ نفر اعلام کرد که تاکنون بیش از دو برابر، یعنی ۲۳۴ نفر تحقق یافته است.نیکزاد ادامه داد: زندان‌ها ۲۵۰ تعهد اشتغال دارند که ۴۴ نفر آن محقق شده، بنیاد شهید ۷۰۰ نفر تعهد اشتغال دارد که ۲۳۰ نفر آن محقق شده و بنیاد مسکن ۷ هزار نفر تعهد اشتغال در سال جاری دارد که تاکنون ۳ هزار و ۷۶۶ نفر آن محقق شده است. رییس شورای اشتغال استان تعهد اشتغال جهاد کشاورزی را نیز ۷ هزار نفر اعلام و بیان کرد: در این ارتباط زمینه اشتغال ۷۷۴ نفر محقق شده است.وی گفت: در حوزه حمل و نقل نیز از ۲۰۰ نفر تعهد ایجاد اشتغال ۸۵ نفر آن محقق شده است. در علوم پزشکی نیز از یک هزار و ۹۶ نفر تعهد اشتغال ۳۱۹ نفر محقق شده است.

نیکزاد در ادامه گفت: بخش راه و شهرسازی نیز در سال جاری ۳ هزار و ۳۶۲ نفر تعهد اشتغال دارد که تاکنون یک هزار و ۱۹۰ نفر آن محقق شده است.وی به اشتغال استان در بخش بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش یک هزار نفر ایجاد اشتغال تعهد شده است که ۱۵۷ نفر آن محقق شده است.

استاندار اردبیل گفت: آب منطقه‌ای استان نیز ۷۵۰ نفر تعهد دارد که ۲۱۴ نفر آن محقق شده است.وی افزود: در شرکت نیروی برق نیز از ۳۲ نفر تعهد اشتغال تنها ۹ نفر تحقق یافته است. وی تاکید کرد: در شهرک‌های صنعتی نیز از ۱۰۰ نفر تعهد شده، تاکنون ۱۳ نفر محقق شده است.نیکزاد به بخش صنعت و معدن هم اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت و معدن از ۹ هزار و ۸۰۰ نفر تعهد ایجاد اشتغال، تاکنون ۳ هزار و ۷۹۱ نفر محقق شده است.

وی در ادامه افزود: در صندوق مهر امام‌رضا(ع) از ۴ هزار نفر تعهد اشتغال ۹۳۶ نفر، فرهنگ و ارشاد از یک هزار و ۲۵۶ نفر ۴۱ نفر، کمیته امداد از ۴ هزار و ۸۴۸ نفر۱۹۲ نفر، مرکز رشد فناوری از ۲۰ نفر ۱۰ نفر، میراث فرهنگی از یک هزار و ۲۰۰ نفر ۴۹۱ نفر و ورزش و جوانان از ۳۶۹ نفر تعهد اشتغال تاکنون زمینه اشتغال ۱۶۶ نفر مهیا شده است.

استاندار اردبیل ابراز کرد: در مجموع از ۴۳ هزار و ۹۴۷ نفر تعهد اشتغالزایی استان زمینه اشتغال ۱۳ هزار و ۲۶۱ نفر محقق شده است که ۳۰ درصد تعهدات را شامل می‌شود.