دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف پور: مدیرکل گمرکات استان خوزستان از صدور یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول پتروشیمی از گمرکات استان در پنج ماه اول امسال خبر داد. عباس علیدادی اظهار کرد: محصولات پتروشیمی جزو شش گروه کالای صادراتی به شمار می‌روند که بیشترین محصولات صادراتی از گمرکات استان به خارج از کشور هستند.

وی گفت: این کالاها به ارزش یک میلیارد و ۲۴۲ میلیون دلار بوده‌اند.

وی گفت: عمده محصولات پتروشیمی صادراتی از استان خوزستان شامل گازها، پلی اتیلن، نفتای سبک، آمونیاک و سایر محصولات شیمیایی هستند.

علیدادی صادرات یک سال گذشته این گروه از محصولات را بیش از پنج میلیون و ۵۷۷ هزار تن عنوان کرد و گفت: این محصولات دارای چهار میلیارد و ۵۸۴ میلیون دلار ارزش بوده‌اند.

وی همچنین از صادرات بیش از دو میلیون و ۱۳۳ هزار تن کالای معدنی به ارزش ۹۹ میلیون و ۷۷۳ هزار دلار از گمرکات استان در پنج ماه اول امسال خبر داد.

ناظر گمرکات خوزستان، گروه صنعتی را از دیگر گروه‌های صادراتی استان خوزستان عنوان کرد و گفت: در مدت یاد شده ۳۲۳ هزار تن کالای صنعتی به ارزش ۷۹ میلیون و ۵۵۲ هزار دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی همچنین به صادرات بیش از ۶۶ هزار و ۹۷۴ تن کالا از نوع فلزات به ارزش ۱۰ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار اشاره کرد و افزود: عمده کالاهای این گروه شامل آهن آلات و فولاد است.