دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: استان قزوین با ۷۴ میلیون و ۷۷۴ هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ۱۷ طرح در شهرک‌های صنعتی استان ‌بعد از آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه سوم کشور را دارد. عبدالقهار ناصحی اظهار کرد: این سرمایه‌گذاران از کشورهای کره جنوبی، آلمان، ایتالیا، ترکیه، لهستان، کانادا، هندوستان، اردن و پاکستان هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در همه شهرستان‌های استان زمینه لازم برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شده است.

این مقام مسوول با اشاره به افزایش سرعت استقرار واحدهای صنعتی در استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر سرعت استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان افزایش یافته است به طوری که طبق آمارهای موجود، سرعت استقرار واحدهای صنعتی در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹، دو برابر شده است.

به گفته ناصحی، براساس آمارهای موجود تا پایان دی‌ ماه سال جاری واگذاری زمین برای احداث واحدهای صنعتی در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه استان قزوین رتبه سوم کشوری را در میزان جذب اعتبارات صنایع کوچک دارد، اذعان کرد: میزان این اعتبار ۲۴ میلیارد تومان است که تمام این اعتبار عقد قرارداد شده، اما برخی از پروژه‌ها به صورت مرحله‌بندی این اعتبار را دریافت می‌کنند؛ بنابراین تاکنون ۱۹ میلیارد تومان از این اعتبار به واحد‌های صنعتی کوچک اختصاص یافته است و بقیه این اعتبار نیز به مرور پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به نوسازی واحدهای صنعتی متذکر شد: با توجه به اینکه از سال گذشته موضوع نوسازی صنایع در حیطه کار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گرفته است، تاکنون ۹ قرارداد برای نوسازی خط تولید کارخانه‌ها منعقد شده که به طور کامل اجرا شده است.

ناصحی ادامه داد: اعتباری با سقف ۱۵۰ میلیون تومان برای نوسازی هر واحد صنعتی در نظر گرفته شده که به طور کامل به این واحدها اختصاص یافته است.

افتتاح ۲۰ واحد صنعتی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در ادامه با اشاره به تدوین نقشه خوشه صنعتی در استان بیان کرد: برای نخستین ‌بار، نقشه خوشه صنعتی استان قزوین تدوین شده است که آخرین خوشه‌های صنعتی مصوب استان شامل خوشه بسته‌بندی، خوشه فرآورده‌های انگور، خوشه زیتون و خوشه قطعات خودرو است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به واحدهای به بهره‌برداری رسیده در دهه مبارک فجر سال جاری یادآور شد: ۲۰ واحد صنعتی همزمان با دهه مبارک فجر در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسید که در مجموع ۴۴ میلیارد تومان در این واحدهای صنعتی سرمایه‌گذاری شده است و زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر را نیز فراهم کرده است.