دنیای اقتصاد - اراک - محمدرضا اکبری: طی مراسمی با حضور استاندار استان مرکزی استفاده از ساختمان بهره‌برداری امور آب و فاضلاب شهرستان اراک، مرکز اسکادا و پورتال جامع شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی آغاز شد. مهندس خلیلی، مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی گفت: به منظور تکریم ارباب رجوع و به منظور ایجاد محیط مناسب کاری برای کارکنان، ساخت ساختمان اداری امور آب و فاضلاب منطقه دو اراک از سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع و در ۴ طبقه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال آغاز شد و اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به پراکندگی و گسترش روز‌افزون تاسیسات تامین وتوزیع آب شرب و سختی دسترسی و کنترل آنها، ایجاد سیستم تله متری و کنترل از راه دور بر روی این تاسیسات امری لازم و ضروری و همچنین اقتصادی به شمار می‌رود، از این رو این شرکت اقدام به راه‌اندازی مرکز و نرم افزار اسکادا به منظور مونیتورینگ و نمایش سیستم تله‌متری تمام شهر‌های تحت پوشش استان کرده است.

وی ادامه داد: این ساختمان به مساحت ۱۰۰ متر مربع ساخته شده و برای استقرار سیستم تله متری۱۳ شهر استان و مرکز اسکادا تا کنون ۲۶۷۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

همچنین پورتال جامع شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با قابلیت‌هایی همچون امکان ارائه خدمات غیر حضوری به مشترکان از طریق اینترنت و همچنین دفاتر پیشخوان دولت (در بستر اینترانت)، امکان دسترسی به سامانه‌های داخلی و کاربردی شرکت از قبیل اتوماسیون، کتابخانه تخصصی، امکان دریافت پیشنهادها و شکایت‌های ارائه شده از سوی مردم، امکان ارائه آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های عملیاتی شرکت در جهت اطلاع‌رسانی و... که با هزینه ۲۰۲۰ میلیون ریال استقرار یافته از دیگر پروژه‌های این شرکت بود که به دست استاندار مرکزی به بهره‌برداری رسید.